در هند

شیائومی موفق‌تر از سامسونگ بود؟

عصر کالا- شیائومی به تازگی مدعی شده است که میزان فروش محصولاتش در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در کشور هند بیشتر از رقیبش، سامسونگ بوده است.

شیائومی موفق‌تر از سامسونگ بود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، مانوج کومار جین - نایب رئیس بخش تجارت جهانی شرکت شیائومی - بر این باور است که این برند در کشور هند موفق از سایر کشورهای دیگر عمل کرده چراکه میزان فروش محصولاتش در سه ماهه چهارم سال 2017 میلادی، از رقیب کره‌ای خود یعنی سامسونگ بسیار فراتر رفته است.

    اظهارات و سخنان این مقام در حالی منتشر می‌شود که پیشتر سامسونگ ادعا کرده بود شیائومی هرگز نتوانسته است به مقام و رتبه سامسونگ در هند برسد و سهمی از بازار این کشور نخواهد داشت.

    اما این طور به نظر می‌رسد که این شرکت تکنولوژی کره‌ای میزان فروش به فروشگاه‌ها را معیار قرار داده بوده و میزان فروش واقعی توسط خریداران و مشتریان را نادیده انگاشته است. این در حالیست که مدیران شیائومی میزان فروش واقعی محصولاتشان را معیار قرار داده‌اند.

    وی همچنین در واکنش به ادعای سامسونگ، گفته است که شیائومی تاثیرگذارترین برند در هندوستان به شمار می‌رود و طبق گزارش‌های منتشره از سوی کاربران، جزو محبوب‌ترین برندهای تکنولوژی نیز محسوب می‌شود.

    میزان ارسال گوشی‌های هوشمند و محصولات شیائومی به بازار هند در سه ماهه چهارم سال 2017 بیش از یک چهارم کل گوشی‌های ارسالی به آن است که به وضوح نشان می‌دهد عملکرد این شرکت چینی از سهم 24 درصدی رقیب کره‌ای خود، سامسونگ، سبقت گرفته است.

    هرچند که سامسونگ توانسته است تقریبا در تمامی کشورها سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد اما حالا در بازار هند به نظر می‌رسد شیائومی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب در حال سبقت گرفتن از سامسونگ است به گونه‌ای که تحلیلگران بسیاری برآورد کرده‌اند بتواند رکورد میزان فروش خود را بشکند و بدین ترتیب از رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد.

    بازار کشور هند با توجه به جمعیت بالای این کشور و تعداد بسیار بالای تقاضای گوشی‌های هوشمند توسط مصرف‌کنندگان برای شرکت‌های تولیدکننده و غول‌های تکنولوژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آن‌ها به منظور حفظ و ارتقای سهم خود از بازار این کشور، همواره در تلاشند تا نظر کاربران و فروشندگان هندی را به خود جلب کرده و در این رقابت تنگاتنگ پیروز میدان شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر