وزیر ارتباطات خبر داد

فروش اقساطی تبلت و گوشی کودک به خانواده‌ها

عصر کالا- وزیر ارتباطات با بیان این که در نظر داریم منابع بانکی را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم، عنوان کرد: امروز اولین تفاهم‌نامه تولید ۵۰۰ هزار تبلت بین همراه اول و یک تولیدکننده داخلی منعقد شد.

فروش اقساطی تبلت و گوشی کودک به خانواده‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح خط تولید گوشی تلفن همراه و تبلت "کودک و نوجوان" در خرمشهر درباره آثار این نوع تولید مشخص اظهار کرد: این خط تولید با استفاده از ظرفیت موجود کشور و با سیستم‌عامل بومی و امن به دست متخصصان ایرانی شروع به فعالیت کرده است و با نخستین محصول تولیدی یک انقلاب بزرگ در فضای مجازی سالم و یک بازار بزرگ اقتصادی اتفاق می‌افتد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به اینکه در سالروز شهادت حسین فهمیده، باید بگویم نخستین طرح وزارت ارتباطات که رونمایی شد، مربوط به مقوله «کودک و اینترنت» بود.

    وی با بیان اینکه امروز مخاطرات فضای مجازی برای کودکان و بزرگسالان یکسان است و کل کشورهای دنیا پروتکل‌ها و مقرراتی برای این بخش وضع کرده‌اند، گفت: برنامه‌ای هم که ما در دستور کار داریم، جامعه 13 میلیونی دانش‌آموزان و هفت میلیونی مقطع اول آموزشی کشور را شامل می‌شود و به دنبال این هستیم تا پلت‌فرم‌هایی را برای محتواها و نرم‌افزارهای خاص این سن و سال درست کنیم.

    آذری جهرمی خاطر نشان کرد: البته یادآوری مسئولیت‌های اجتماعی خانواده‌ها نیز بخش دیگری از وظایف ماست و دنبال این هستیم تا ابزارهایی را در اختیار آنها قرار دهیم که با استفاده از آنها بتوانند فرزندان‌شان را تحت کنترل درآورند؛ این رویکرد قطعا اقتصاد خوبی را برای تولید کنندگان سرویس‌ها به ارمغان می‌آورد و به سلامت فضای مجازی و بهتر سپری شدن اوقات فراغت کودکان در فضای مجازی کمک شایانی می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه سند استراتژی مربوط به این حوزه آماده شده و آماده تصویب در شورای عالی فضای مجازی است، تصریح کرد: برنامه اجرایی سند تدوین شده توسط وزارت ارتباطات با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارشاد، دادگستری به‌عنوان نماینده ایران در کنوانسیون حقوق کودک و پلیس فتا در حال پیگیری است و 13 آبان ماه از آن رونمایی خواهیم کرد.

    وزیر ICT یادآور شد: در بخشی از آن سند گفته شده که ابزارهای مورد نیاز کودکان برای استفاده از فضای مجازی نظیر تبلت و گوشی را از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

    آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت شرکت GLX برای تولید این تبلت و گوشی‌ها ابراز کرد: این شرکت دو هزار نفر نیروی کار داشته که به دلیل عدم توفیق در بازار، 90درصد آنها را تعدیل کرده و اکنون با 200 هزار نفر اداره می‌شود.

    وی درباره جزییات عرضه گوشی و تبلت‌های کودک و نوجوان گفت: یکی از پازل‌های حمایتی ما از تولیدکنندگان داخلی این است که مانع قاچاق این کالاها شویم و لذا برنامه‌های تشویقی برای عرضه این تولیدات کودک و نوجوان در نظر گرفته شده تا نهایت با قیمت 300 تا 400 هزار تومان و البته با قابلیت رقابت جهانی به خانواده‌ها ارائه و هزینه آن به صورت اقساط از روی قبوض تلفن همراه مردم کسر شود.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه در نظر داریم منابع بانکی را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم، عنوان کرد: امروز اولین تفاهم‌نامه تولید 500 هزار تبلت بین همراه اول و شرکت ایرانی منعقد شده که بنا بر اعلام مدیر این شرکت، با اجرایی شدنش زمینه لازم برای بازگشت نیروهای تعدیل شده فراهم می‌شود و ارزش فاز اول این تفاهم‌نامه 100 میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر