فروش ضعیف آیفون ایکس ارزش سهام اپل را کاهش داد

عصر کالا- اشاره اپل به پرداخت یک تن پول نقد به سهامدارانش، برای برطرف کردن نگرانی سرمایه گذاران از چشم انداز ضعیف فروش آیفون ایکس کافی نبود و این مسئله سبب افت ارزش سهام این شرکت تولید کننده تلفن همراه شد.

فروش ضعیف آیفون ایکس ارزش سهام اپل را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، اشاره اوپک به پرداخت یک تن پول نقد به سهامدارانش، برای برطرف کردن نگرانی سرمایه گذاران از چشم انداز ضعیف فروش آیفون ایکس کافی نبود و این مسئله سبب افت ارزش سهام این شرکت تولید کننده تلفن همراه در بورس وال استریت شد.

    ارزش سهام شرکت اپل در معاملات اولیه روز جمعه با حدود 1.4 درصد کاهش به 165.42 دلار رسید.

    آیفون ایکس اولین گوشی تولیدی شرکت آیفون با تغییرات اساسی است که بعد از ارائه آیفون 6 در سال 2015 به بازار عرضه شده است و بسیاری انتظار داشتند عرضه این محصول جدید با فروش قابل توجهی مواجه شود.

    این شرکت هفته گذشته اعلام کرد، در طی فصل تعطیلات، کمتر از میزانی که بورس وال استریت انتظار داشت گوشی فروخته است و انتظار دارد میزان درآمدش 60 تا 62 میلیارد دلار و سود ناخالصش در سه ماهه منتهی به ماه مارس بین 38 تا 38.5 درصد باشد.

    این در حالی است که بر اساس تحقیق رویترز، تحلیلگران انتظار داشتند میزان فروش شرکت اپل به 65.7 میلیارد دلار و سود ناخالص این شرکت در سه ماهه منتهی به ماه مارس به 38.9 میلیارد دلار برسد.

    تحلیلگران موسسه لانگبو ریسرچ گفتند، آمارهای ارائه شده از میزان درآمد اپل به معنای فروش 50 میلیون گوشی آیفون است، در حالی که پیش بینی می شد 58.5 میلیون دستگاه آیفون به فروش برسد. «اکنون ما پیش بینی می کنیم که در سال مالی 2018، 221 میلیون گوشی آیفون به فروش برسد، در حالی که پیش بینی قبلی ما 235 میلیون دستگاه بود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر