اپل در مورد دوربین آیفون ۱۰ دروغ می‌گوید

عصر کالا- بر خلاف چیزی که اپل می‌گوید، زوم اپتیکال دوربین آیفون ۱۰ دو برابر نیست.

اپل در مورد دوربین آیفون ۱۰ دروغ می‌گوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، زوم اپتیکال دوربین دوتایی آیفون 10 بر خلاف چیزی که در اپلیکیشن دوربین این گوشی نمایش داده می‌شود، واقعا دو برابر نیست. به تازگی در مقایسه دوربین آیفون 10 و آیفون 7 پلاس متوجه این موضوع شدیم که عکس‌های دوربین دوم آیفون 10 وایدتر از عکس‌های دوربین دوم آیفون 7 پلاس به نظر می‌رسند. با بررسی اطلاعات اگزیف عکس‌ها مشخص شد دوربین دوم آیفون 10 به جای این که مانند دوربین دوم آیفون 7 پلاس به لنز معادل 56 میلی‌متر مجهز باشد، به لنزی با فاصله‌ی کانونی معادل 52 میلی‌متر مجهز است. این یعنی با توجه به این که فاصله‌ی کانونی لنز اصلی همچنان معادل 28 میلی‌متر است، زوم اپتیکال دوربین دوتایی آیفون 10 به جای دو برابر چیزی در حدود 1٫86 برابر خواهد بود.

    اپل در کنفرانس معرفی آیفون 10 چیزی در مورد این تغییر نگفت. در وب سایت اپل هم تنها به زوم اپتیکال اشاره شده و میزان آن مشخص نشده است. این در حالی است که اپل در رابط کاربری دوربین آیفون 10 همچنان از نماد 2X برای زوم استفاده می‌کند که به زوم دو برابر اشاره دارد. بنابراین باید بپذیریم که اپل با این کار کاربران آیفون 10 را فریب داده است. دوربین آیفون 10 همچنان در نور کم از زوم دیجیتال به جای زوم اپتیکال استفاده می‌کند. جالب اینجا است که آیفون 10 هنگام استفاده از زوم دیجیتال هنوز به زوم دو برابر واقعی پایبند است.

    دلیل اصلی این که اپل تصمیم گرفته در آیفون 10 از لنزی با فاصله‌ی کانونی کمتر برای دوربین دوم استفاده کند دقیقا مشخص نیست. ولی ممکن است برای کم کردن برجستگی دوربین، افزایش نسبت کانونی به f/2.4 و استفاده از سنسور بزرگ‌تر مجبور به این کار شده باشد. در هر حال نکته‌ی مهم این است که اپل همیشه سعی می‌کند با مخفی نگه داشتن برخی از اطلاعات از گیج شدن کاربران جلوگیری کند. ظاهرا اپل این بار در این راستا از دروغ گفتن هم واهمه نداشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر