عرضه سیم‌کارت جهانی به تاخیر افتاد

عصر کالا-عرضه سیم‌کارت‌های جهانی که به eSIM شهرت یافته‌اند، ممکن است به واسطه تحقیقات درباره تبانی شرکت‌های خدمات سیم‌کارت برای دشوارسازی مراحل مهاجرت مشتریان به دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به تاخیر بیافتد.

عرضه سیم‌کارت جهانی به تاخیر افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از همشهری آنلاین, گروه GSMA که در تلاش است برای صنعت وایرلس استاندارد‌های سیم‌کارت جهانی تدوین کند اعلام کرد ارائه آخرین نسخه استاندارد‌های سیم‌کارت جهانی متوقف شده‌است تا سازمان دادگستری آمریکا تحقیقات خود را با همکاری این گروه تکمیل کند.

    قرار است این استاندارد‌ها توافقنامه‌ای میان اوپراتور‌های سیم‌کارت و تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند برسر استفاده از سیم‌کارت جهانی باشند.

    eSIM ها قرار است کاربرمحورتر باشند زیرا کاربر قادر خواهد بود به راحتی و بدون نیاز به سیم‌کارتی جدید اوپراتور وایرلس خود را تغییر دهد. فناوری چنین سیم‌کارت‌هایی درحال حاضر وجود دارد، اما درصورتی که تامین‌کنندگان وایرلس و تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند نتوانند برسر نحوه استفاده از آن به توافق برسند،‌عملا بی‌استفاده خواهد شد.

    نیویورک‌تایمز به تازگی گزارش کرده‌است که وزارت دادگستری درحال بررسی روی تبانی بزرگترین شرکت‌های حامل وایرلس نظیر AT&T و وریزون با شرکت GSMA در زمینه عرضه استانداردهای جدید است، استانداردهایی که می‌تواند امکان قفل کردن کاربران را روی یک حامل وایرلس برای شرکت‌ها فراهم کند، حتی در شرایطی که کاربر دارای سیم‌کارت جهانی باشد.

    شرکت‌های اوپراتور دل خوشی از ایده سیم‌کارت جهانی ندارند زیرا این فناوری رها کردن شبکه تامین‌کننده خدمات را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. درحال حاضر بیشتر اوپراتور‌ها مشتریان خود را وادار می‌کنند برای تغییر نوع خدمات دریافتی سیم‌کارت خود را تغییر داده و سیم‌کارتی جدید خریداری کنند.

    فناوری سیم‌کارت جهانی که از سال 2016 معرفی شد، هدف حذف این فرایند را به واسطه ایجاد سیم‌کارت‌های داخلی دارد که می‌تواند اوپراتور‌ها را به واسطه به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری و بدون نیاز به جا‌به‌جایی فیزیکی سیم‌کارت، تغییر دهد. درحال حاضر ساعت اپل 3، تعدادی از مدل‌های آی‌پد و گوشی پیکسل 2 گوگل به سیم‌کارت‌های جهانی مجهز هستند،‌اما این فناوری هنوز در تمامی آمریکا به کار گرفته نشده‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر