تلویزیون ۴۰۸ اینچی با کیفیت ۴k رونمایی شد

عصر کالا: بزرگترین تلویزیون LED با کیفیت نمایش ۴K در دنیا موسوم به "Super S" با ۴۰۸ اینچ قطر که قرار است جایگزین پروژکتورها و پرده‌های سینما شود، رونمایی شد.

تلویزیون ۴۰۸ اینچی با کیفیت ۴k رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰
  • تلویزیون 408 اینچی با کیفیت 4k رونمایی شد
  • تلویزیون 408 اینچی با کیفیت 4k رونمایی شد
  • تلویزیون 408 اینچی با کیفیت 4k رونمایی شد
  • تلویزیون 408 اینچی با کیفیت 4k رونمایی شد
  • تلویزیون 408 اینچی با کیفیت 4k رونمایی شد
  • تلویزیون 408 اینچی با کیفیت 4k رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی‌میل،  غول الکترونیکی دنیا از نخستین صفحه نمایش بزرگ خود که قابلیت استفاده در سینماها را هم دارد، پرده‌برداری کرد. این تلویزیون 34 فوتی(408 اینچی) با توانایی پخش بالاترین کیفیت، بزرگترین تلویزیون حال حاضر دنیاست.

میزان روشنایی این تلویزیون نزدیک به 10 برابر بیشتر از پروژکتورهای سینما است.

اولین نمونه این تلویزیون که نخستین صفحه نمایش LED با محدوده دینامیکی بالا (HDR) با قابلیت استفاده در سالن‌های سینما می‌باشد، در سینما لاته(lotte) واقع در برج جهانی کره جنوبی نصب شده است.

البته این تلویزیون اولین بار در کنفرانس"سینماکان 2017" در هتلی در نیو اورلئان و لاس وگاس آمریکا رونمایی و تست شده بود.

به گفته مسئولان شرکت سامسونگ؛ "Super S" می‌تواند تجربه تصویری بهتری برای علاقه‌مندان به سینما فراهم سازد.

آقای کیم مدیر بخش بازاریابی نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید: از طریق رنگ‌های واضح‌تر و دقیق‌تر، صوتی ممتاز و ارائه فوق العاده همه این‌ها، صفحه نمایش سینمایی ما باعث می‌شود بینندگان احساس کنند که بخشی از تصویر هستند.

سانگ کیم، معاون مدیرعامل سامسونگ الکترونیک آمریکا می‌گوید: با توجه به محبوبیت سیستم‌های نمایش و پخش صوتی خانگی که با پیشرفت روزافزون همراه است، سالن‌های سینما باید در سیستم نمایش فیلم‌ها دچار تحول شوند تا تجربه‌ای را برای بینندگان رقم بزنند که در هیچ کجای دیگر قابل دسترس نباشد. ابداع جدید ما در همین راستا با آخرین فناوری نمایشی و کیفیت فوق‌العاده خود سالن سینما را به محیطی تبدیل می‌کند که بیننده احساس می‌کند بخشی از تصویر است و در واقع در محیط نمایش است.

سامسونگ ادعا می کند که صفحه نمایش جدیدش بدون تداخل رنگ و نور است و نمایش رنگ بسیار دقیق و عالی را ارائه می‌دهد.

"Super S" دارای کنتراست فوق العاده و تنظیمات سیاه و سفید کم است که صفحه نمایش را قادر می‌سازد روشن‌ترین رنگ‌ها و عمیق‌ترین سیاه را در بی‌نهایت کامل و با یک نسبت کنتراست نشان دهد.

سامسونگ ادعا می کند که "Super S" قابلیت‌های پیشرفته خود را در شرایطی که سالن سینما روشن است هم بدون در نظر گرفتن محتوای نمایش داده شده روی صفحه نمایش حفظ می‌کند.

این تلویزیون در حال حاضر تحت فرایند صدور گواهینامه "DCI" قرار دارد و اخیرا در دانشگاه "کیو" (Keio) توکیو یک آزمون انطباق را پشت سر گذاشته است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر