ده گوشی برتر سال ۲۰۱۷ تا ماه آوریل

عصر کالا- در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ گوشی برتر سال ۲۰۱۷ بپردازیم. در صدر این لیست نام جدیدترین پرچمداران سامسونگ و اپل به چشم می خورد که البته دور از انتظار هم نیست. قطعا تا پایان سال گوشی های دیگری هم به این لیست اضافه خواهند شد.

ده گوشی برتر سال ۲۰۱۷ تا ماه آوریل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از کلیک ، تردیدی نیست که پرچمداران سامسونگ و اپل همیشه در صدر لیست های گوشی های برتر قرار دارند؛ زیرا اپل همچنان به کار گیری نوآوری در گوشی های خود ادامه می دهد و سامسونگ هم در تولید و عرضه پرچمداران خود، نیز همین رویکرد را دنبال می کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی 10 مورد از گوشی های برتر سال 2017 که تاکنون رونمایی یا عرضه شده اند، بپردازیم؛ البته ممکن است نظر شما در مورد ده گوشی برتر سال 2017 متفاوت باشد. بعد از برگزاری مراسم رونمایی از دو پرچمدار سامسونگ در روز 9 فروردین، شخصی یک نظر سنجی در توییتر منتشر کرد و مشخص شد که دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بدون تردید بهترین گوشی های 2017 هستند. در ادامه با ما باشید تا 10 گوشی برتر سال 2017 را به شما معرفی کنیم.

    گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

    در دسامبر سال 2016 گوشی گلکسی نوت 7 در صدر لیست برترین گوشی ها قرار گرفت؛ اما پس از فاجعه انفجار گوشی های سری اول و دوم این گوشی و صدور فراخوان توسط سامسونگ برای جمع آوری آن ها، دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج در صدر لیست قرار گرفتند و جایگاه گلکسی نوت 7 را تصاحب کردند. در سال 2017 نیز جایگاه اول لیست همچنان به پرچمداران سامسونگ اختصاص داده است.

    در هر دو گوشی از فضای جلوی گوشی به صورت خوبی استفاده شده است. قاب این دو گوشی در بالا و پایین صفحه نمایش به حداقل رسیده است و در سمت چپ و راست صفحه نمایش آن ها، نیز هیچ قابی وجود دارد. در ضمن صفحه نمایش هر دو گوشی خمیده است. هر دو گوشی دارای رم 4 گیگابایتی هستند. گلکسی اس 8 با حافظه داخلی 64 گیگابایتی و گلکسی اس 8 پلاس با دو حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می شود و هر دو گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می کنند. سامسونگ برای نخستین بار از دستیار مجازی خود یعنی Bixby در این دو گوشی استفاده کرده است و یک دکمه سخت افزاری هم برای استفاده کاربران از آن بر روی پرچمداران خود تعبیه کرده است. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز ارتقا یافته است.

    از دیگر قابلیت های جدیدترین پرچمداران سامسونگ می توان به امکان استفاده از روش پرداخت موبایلی Samsung Pay توسط آن ها، برخورداری از دو فناوری شارژ سریع و شارژ بی سیم، استاندارد IP 68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، پورت USB-C و جک 3٫5 میلی متری هدفون اشاره کرد؛ بنابراین این دو گوشی از همه ویژگی هایی که برای قرار گرفتن در صدر لیست برترین گوشی ها لازم هستند، برخوردار هستند.

    پیش فروش هر دو گوشی از هم اکنون آغاز شده است و عرضه رسمی این دو گوشی نیز از چند هفته دیگر آغاز می شود. گوشی گلکسی اس 8 با قیمت 750 دلار و گوشی گلکسی اس 8 پلاس با قیمت 850 عرضه خواهد شد. در ضمن به کاربرانی که این دو گوشی را پیش خرید کنند، یک هدست واقعیت مجازی Gear VR و یک گجت برای کنترل هدست هدیه داده می شود.

    آیفون 7 و 7 پلاس

    تقریبا می توان گفت که همه ویژگی های خوب در آیفون 7 پلاس جمع شده اند و عمر باتری آن ها هم واقعاً در حد قابل قبولی است. دوربین این دو گوشی نسبت به مدل های قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته است. ضد آب بودن، حافظه رم بیشتر، باتری بزرگ تر، پردازنده سریع تر و بلندگوی استریو از جمله ویژگی های خوب این دو گوشی هستند. صفحه نمایش هر دو گوشی هم به اندازه کافی بزرگ است.

    این دو گوشی فاقد فناوری های شارژ سریع و شارژ بی سیم هستند و از کارت حافظه نیز پشتیبانی نمی کنند و فاقد جک هدفون هستند. در ضمن استفاده از روش پرداختی Apple Pay هم محدودیت هایی دارد. به همین دلیل در جایگاه دوم لیست ما قرار گرفته اند.

    هر دو گوشی نسبت به پرچمداران مشابه خود، دارای بیشترین قیمت هستند.

    جی 6

    جی 6 ال جی نخستین پرچمداری است که صفحه نمایش آن با نسبت تصویر جدید 18:9 عرضه شده است. قیمت 650 دلاری این گوشی به میزان قابل توجهی کمتر از گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ و آیفون 7 و 7 پلاس اپل است. قطعا جی 6 شایستگی قرار گرفتن در بین سه گوشی برتر سال 2017 را دارد. از ویژگی های خوب این گوشی می توان به مقاومت در برابر ضربه، برخورداری از استاندارد IP 68، قاب بسیار نازک در اطراف صفحه نمایش، دوربین دوگانه بسیار با کیفیت، برخورداری از فناوری شارژ بی سیم (البته فقط نسخه ای که در آمریکا عرضه می شود، از این ویژگی برخوردار است) اشاره کرد. در ضمن این گوشی به راحتی در جیب جای می گیرد.

    جی 6 دارای بدنه یک پارچه ای است که ضخامت آن کمی زیاد است و از جنس فلز و شیشه هم تهیه شده است. بدنه این گوشی ویژگی منحصر به فردی ندارد که آن را از سایر گوشی ها متمایز کند.

    در مورد رابط کاربری این گوشی یعنی LG UX هم باید گفت که دارای رابط کاربری خوبی است و زیاد آزار دهنده نیست؛ البته ال جی در زمینه ارتقای نرم افزاری سابقه درخشانی ندارد. لازم به ذکر است که ال جی گوشی V30 را نیز در سال 2017 عرضه خواهد کرد. در کل می توان گفت که جی 6 توانایی رقابت با جدیدترین پرچم داران سامسونگ و حتی آیفون 7 و 7 پلاس را نیز دارد.

    پیکسل و پیکسل ایکس ال گوگل

    گوگل در عرضه این گوشی ها عملکرد خوبی ندارد؛ بنابراین نمی توان گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال این شرکت را در سه جایگاه اول این لیست قرار داد. گوشی پیکسل دارای صفحه نمایش 5 اینچی و گوشی پیکسل ایکس ال دارای صفحه نمایش 5٫5 اینچی هستند. هر دو گوشی دارای رم 4 گیگابایتی و پردازنده اسنپدراگون 821 هستند. هر دو گوشی با حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایتی عرضه می شوند. هر دو گوشی دارای دوربین اصلی 12٫3 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هستند. کیفیت دوربین اصلی هر دو گوشی واقعاً رضایت بخش است. هر دو گوشی دارای اندروید 7٫1 گوشی هستند. گوگل از این پس جدیدترین نسخه های اندروید را ابتدا برای این دو گوشی عرضه خواهد کرد؛ بنابراین خرید این دو گوشی را به کاربرانی که می خواهند گوشی آن ها دارای جدیدترین سیستم عامل باشد، توصیه می کنیم.

    از معایب این دو گوشی می توان به ضد آب نبودن، عدم برخورداری از فناوری شارژ بی سیم و عدم پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد. در ضمن قاب اطراف صفحه نمایش این دو گوشی، در مقایسه با جی 6 ال جی و گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ، واقعاً بزرگ است. گوشی پیکسل با دو قیمت 649 دلار و 749 دلار و گوشی پیکسل ایکس ال با دو قیمت 769 و 869 دلار عرضه می شود.

    Moto Z و Moto Z Force Droid موتورولا

    هر دو گوشی دارای عملکرد و طراحی بسیار خوبی هستند و زمانی که آن ها را در دست می گیرید، احساس خوبی به شما دست می دهد.

    نسخه Unlocked گوشی Moto Z با قیمت 699 دلار و گوشی Moto Z Force Droid با حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قیمت 720 دلار و با حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قیمت 770 دلار عرضه می شود.

    گوشی Moto Z Force Droid دارای صفحه نمایش نشکن است که مشابه این ویژگی در هیچ از گوشی هایی که تاکنون عرضه شده است، وجود ندارد و صفحه نمایش آن هم از وضوح بالایی برخوردار است هر دو گوشی توسط یک پوشش نانو پوشانده شده اند که مقاومت آن ها در برابر آب را افزایش می دهد. هر دو گوشی دارای سخت افزار قدرتمندی هستند و عمر باتری هر دوی آن ها از آیفون 7 پلاس بیشتر است. در ضمن امکان استفاده از هدست واقعیت مجازی Daydream هم برای گوشی Moto Z Force Droid وجود دارد.

    در ضمن امکان ارتقای سیستم عامل به جدیدترین نسخه اندروید برای هر دو گوشی نیز وجود دارد و آپدیت های امنیتی نیز به صورت ماهانه برای هر دو گوشی منتشر می شود.

    ماژول های Moto Mods می توانند با متصل شدن به گوشی، قابلیت های جدیدی را به آن اضافه کنند. شرکت موتورولا قصد دارد تعداد بیشتری از این ماژول ها را در آینده طراحی و عرضه کند و در حال جمع آوری کمک های مالی در سایت های indiegogo و سایر سایت ها است.

    هوآوی Mate 9

    اگر عمر باتری زیاد، تصاویر با کیفیت دوربین و صفحه نمایش بزرگ برایتان اهمیت دارد، خرید این گوشی را که دارای صفحه نمایش بزرگ 5٫9 اینچی است، به شما توصیه می کنیم.

    این گوشی دارای رم 4 گیگابایتی، پردازنده Kirin 960 و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند. باتری بزرگ 4000 میلی آمپری این گوشی نیز می تواند نیروی این گوشی را تا دو روز تأمین کند. در ضمن این گوشی دارای دوربین دوگانه است و لنزهای آن ساخت شرکت Leica هستند. این گوشی در حال حاضر تنها با قیمت 599 دلار عرضه می شود.

    لازم به ذکر است که شما می توانید با نصب اپلیکیشن Amazon Alexa بر روی این گوشی، از این اپلیکیشن به عنوان یک دستیار مجازی در کنار Google Assistant استفاده کنید.

    گلکسی اس 7 و اس 7 اج


    با اینکه گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به زودی عرضه خواهند شد، اما گوشی های گلکسی اس 7 و اس 7 هنوز هم گوشی های خوبی هستند و انتظار می رود که قیمت این دو گوشی، پس از عرضه جدیدترین پرچمداران سامسونگ کاهش پیدا کند.

    تنها عیب گلکسی اس 7 این است که اثر انگشت بر روی آن باقی می ماند و تنها عیب گلکسی اس 7 اج هم این است که به دلیل اینکه صفحه نمایش آن تا لبه های گوشی کشیده شده است، ممکن است انگشت کاربر به صورت ناخواسته با صفحه نمایش تماس پیدا کند و صفحه نمایش به آن واکنش نشان دهد.

    سرعت دوربین هر دو گوشی واقعاً قابل تحسین است. با استفاده از این دو گوشی می توان از روش پرداخت موبایلی Samsung Pay هم استفاده کرد. در ضمن هر دو گوشی ضد آب هستند. بدنه هر دو گوشی نیز از طراحی واقعاً شیکی برخوردار است و از جنس فلز و شیشه است.

    گلکسی اس 7 و اس 7 اج هر دو دارای پورت میکرو USB و دکمه هوم فیزیکی هستند. البته اکثر کاربران هیچ مشکلی با این دو موضوع ندارند.

           8. KEYone بلک بری

    گوشی DTEK60 بلک بری یک گوشی مقرون به صرفه با امکانات خوب، امنیت بالا و طراحی زیبا است؛ اما گوشی KEYone جایگاه هشتم این لیست را به خود اختصاص داده است. ویژگی منحصر به فرد این گوشی که آن را از سایر گوشی های اندرویدی متمایز می کند، صفحه کلید فیزیکی آن است.

    مشخصات سخت افزاری این گوشی در حد DTEK60 نیست، اما یک گوشی کارآمد با دوربین خوب است. KEYone دارای صفحه نمایش 4٫5 اینچی، پردازنده اسنپدراگون 625 و باتری 3505 میلی آمپری است. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل است و حسگر اثر انگشت آن در دکمه Space صفحه کلید تعبیه شده است.

    در حال حاضر شرکت TCL سخت افزار این گوشی را تولید می کند و آپدیت های امنیتی اندروید نیز به صورت ماهانه برای این گوشی عرضه می شود. در حالی که در بسیاری از گوشی های اندرویدی این چنین نیست.

    قرار بود عرضه گوشی های اندرویدی از همین ماه میلادی آغاز شود، اما این چنین نشد و احتمالا عرضه این گوشی از ماه می با قیمت 549 دلار آغاز می شود که قیمت واقعا مناسب برای این گوشی منحصر به فرد است.

         9. OnePlus 3T

    گوشی های اندرویدی خوبی در رده قیمتی 400 دلار یافت می شود که یکی از آن ها OnePlus 3T است.

    این گوشی اخیرا در رنگ های متنوعی عرضه شده اند که یکی از آن ها سیاه تیره است. شرکت OnePlus سعی می کند همیشه گوشی های منحصر به فردی عرضه کند.

    این گوشی تقریبا شبیه گوشی HTC 10 است با این تفاوت که گزینه هایی برای سفارشی سازی آن وجود دارد و حافظه رم و عمر باتری آن هم بیشتر از HTC 10 است. این گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 821 و رم 6 گیگابایتی است و با دو حافظه داخلی 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی عرضه می شود. یک باتری 3400 میلی آمپری هم نیروی این گوشی را تأمین می کند. در ضمن این گوشی به فناوری شارژ سریع اختصاصی شرکت OnePlus یعنی Dash Charge نیز مجهز است.

    از زمان عرضه این گوشی تاکنون، چند آپدیت برای این گوشی منتشر شده است. این گوشی دارای گزینه های شخصی سازی بسیار زیادی است و قیمت آن هم واقعا مقرون به صرفه است.

         10.  HTC U Ultra

    این گوشی نیز همانند HTC 10 دارای کیفیت صدای واقعا خوبی است و مجهز به دو بلندگوی استریو است. هدفون USonic این گوشی نیز بر اساس ویژگی های هر یک از گوش های شما، طراحی شده است. باتری این گوشی نیز 3000 میلی آمپر است که به زحمت می تواند نیروی گوشی را برای یک روز تأمین می کند.

    این گوشی دارای صفحه نمایش  5٫7 اینچی با وضوح QHD است. قیمت این گوشی نیز 749 دلار است که کمی برای آن زیاد به نظر می رسد. قاب پشتی این گوشی نیز بر خلاف سایر گوشی ها که معمولا از جنس فلز است، کاملا شیشه ای است که کمی غیر معمول به نظر می رسد. این نوع طراحی، زیبایی خاصی به گوشی بخشیده است؛ اما عیب قاب شیشه ای این است که اثر انگشت بر روی آن باقی می ماند.

    این گوشی ضد آب نیست و بر خلاف اینکه قاب پشتی آن از جنس شیشه است، مجهز به فناوری شارژ بی سیم نیز نیست. در ضمن این گوشی فاقد جک هدفون است.

    در پایان باید گفت که گوشی هایی که در پنج جایگاه اول این لیست قرار گرفته اند، گوشی های واقعا خوبی هستند و واقعا شایسته این جایگاه هستند؛ اما در مورد گوشی هایی که در رده پنجم تا دهم این لیست قرار گرفته اند، تردیدهایی وجود دارد. ممکن است ارزش و توانایی برخی از گوشی ها بیشتر از گوشی های پنجم تا دهم این لیست باشد. سال گذشته هیچ یک از گوشی های شرکت اچ تی سی و بلک بری در لیست 10 گوشی برتر 2016 قرار نداشتند. می توان برخی از گوشی های مقرون به صرفه شرکت موتورولا و سایر شرکت ها را نیز به این لیست اضافه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر