گوشی‌ها چگونه شبکه اپراتور را مختل می‌کنند؟!

عصر کالا- مشکلات مربوط به قطع شدن گوشی می‌تواند از رجیستری یا عدم تطابق با تجهیزات اپراتور ناشی باشد. در هر صورت گوشی غیرمجاز در هیچ یک از شبکه اپراتورهای تلفن همراه سرویس نمی‌گیرد و از یک زمان به بعد قطع می‌شود.

گوشی‌ها چگونه شبکه اپراتور را مختل می‌کنند؟!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، با برخی از مشترکان تلفن‌های همراه در مقطعی تماس گرفته و گفته شده تلفن همراهشان در شبکه‌ی اپراتور اختلال ایجاد می‌کند و به همین دلیل لازم است گوشی خود را عوض کنند. هر چند این ادعا از سوی اپراتورها رد شده است.

    البته در مقاطعی هم برخی از کاربران ادعا داشتند اینترنت همراهشان دچار برخی مشکلات شده و درحالی که قرار بوده اینترنت بدون فیلتر برایشان فعال شود، نه تنها اینترنت بدون فیلتر برای گوشی‌شان فراهم نشده، بلکه دیگر توانایی استفاده از اینترنت خط خود را ندارند و تماس‌های مکرر با اپراتورها هم نتیجه‌ای نداشته است.

    در این راستا، سیدمحمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که توسط یک گوشی در شبکه اپراتور اختلال ایجاد شود گفت: عمده مشکلات مربوط به قطع شدن گوشی، به رجیستری برمی‌گردد و در این صورت رگولاتوری می‌تواند موضوع را بررسی کند و یا ممکن است حالتی پیش بیاید که عدم تطابقی با تجهیزات اپراتور داشته باشد که البته احتمالش کمتر است.

    وی ادامه داد: پس از زمانی که ما درباره‌ی گوشی طرح رجیستری را اجرا کردیم، این امکان وجود دارد که درصورت غیرقانونی بودن گوشی، اخطار قطع داده شود. بنابراین اگر رجیستری مشکلی برای آن شبکه ایجاد کرده باشد که علت آن برمی‌گردد به این‌که گوشی استاندارد نیست یا غیرمجاز است و یا تغییر غیرمجازی در آن اتفاق افتاده، شخص باید به اپراتور یا سازمان مراجعه کند تا موضوعش بررسی شود.

    مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این‌که در چه صورت ممکن است از اپراتور با فردی تماس گرفته و اخطار قطع شدن سرویس برای یک گوشی را بدهند، گفت: اگر در این تماس گفته شده گوشی در شبکه اختلال ایجاد می‌کند، منظور این است که یا گوشی استاندارد نیست، یا غیرمجاز است، یا تأیید نمونه ندارد. همه اینها محتمل است و مشترک هم باید این مشکلات را اصلاح کند و یک گوشی بدون اشکال استفاده کند.

    امامی با بیان این‌که اگر گوشی مشترک شرایط خاصی داشته باشد، احتمال قطع سرویس بدون تماس گرفتن هم وجود دارد، اظهار کرد: در مجموع اگر اپراتور تماس بگیرد که بخواهد مشکلی را حل کند، می‌خواهد رضایت مشترک را جلب کند و یا مشکلی را حل کند. زیرا باید توجه داشت که گوشی غیرمجاز در هیچ یک از شبکه اپراتورهای تلفن همراه سرویس نمی‌گیرد و ممکن است در مقطعی سرویس بگیرد اما از زمانی به بعد قطع می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر