یکی از بهترین گوشی‌های موبایل در محدوده ۱ میلیون تومان

عصر کالا- سامسونگ Galaxy J۷ Pro و Galaxy J۷ Max اواخر خرداد ماه به صورت رسمی رونمایی شدند.

یکی از بهترین گوشی‌های موبایل در محدوده ۱ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران جیب، با گذشت دو ماه، اکنون شاهد حاضر شدن یکی از این دو مدل در پشت ویترین مغازه‌ها هستیم. هنوز از گلکسی جی 7 مکس در بازارهای ایران خبری نیست، اما به زودی کاربران قادر به خرید این مدل نیز خواهند بود.

    در مقایسه تصویری گلکسی جی 7 2017 با مدل سال 2016 گلکسی جی 7، به تفاوت‌های ظاهری محصول سال جاری اشاره کردیم. سامسونگ از سال گذشته، تلاش برای ارائه محصولات اقتصادی به مراتب بهتر در مقایسه با قبل را آغاز کرد. به عنوان نمونه می‌توان به جنس فلزی و بسیار مرغوب بدنه دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی اخیر آن اشاره کرد. برخلاف محصولات میان‌رده و ارزان قیمت چند سال قبل‌تر سامسونگ، حین نگه داشتن این گوشی موبایل در دست حس بسیار خوبی خواهید داشت. مهمترین چیزی که در گلکسی جی 7 پرو چشم‌نوازی می‌کند گوشه‌های گرد آن است که سبب تمایز آن با گلکسی جی 7 سال 2016 و دیگر میان‌رده‌های دارای گوشه‌های تیز این شرکت می‌شود.

    همانند همیشه، نمایشگر سوپر AMOLED سامسونگ مثال‌زدنی است و کار کردن با آن شگفت‌انگیز است. غول کره‌ای برای گلکسی جی 7 پرو یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشون فول اچ‌دی در نظر گرفته که تراکم پیکسلی آن 401 پی‌پی‌آی است. این شرکت هنوز تصمیم ندارد طراحی بدون حاشیه را به محصولات میان‌رده خود بیاورد، به همین دلیل همان سبک قدیمی استفاده از کلید فیزیکی هوم به همراه دو کلید لمسی دیگر را در پنل جلویی به کار بسته است.

    اگرچه با مشاهده گلکسی جی 7 پرو از رو به رو، به خاطر کیفیت بالای نمایشگر و همچنین طراحی متفاوت آن هیجان‌زده شدیم، اما سبک طراحی پنل پشتی چنگی به دل نمی‌زند. برخلاف گوشی های موبایل پیشین، که دوربین اصلی‌شان در یک چهارچوب مربعی شکل قرار گرفته و فلاش LED نیز در کنار این فریم جای می‌گرفت، در گوشی موبایل جدید سامسونگ سنسور دوربین اصلی و فلاش LED به صورت عمودی در یک چهارچوب بسیار کوچک کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

    این کار سبب شده هیچ برآمدگی در پنل پشتی وجود نداشته باشد. به نظر ما، این سبک از طراحی فاقد جذابیت بوده و زیبایی خاصی ندارد. با این حال ظرافت دستگاه و طراحی کلی آن قابل تحسین است.

    محصولات سری J سامسونگ جزو پرفروش‌ترین‌های بازار موبایل هستند. سامسونگ از زمان معرفی مدل‌های سال 2016 این سری مخصوصا با رونمایی از گلکسی جی 7 پرایم، نشان داد رویکرد خود نسبت به محصولات میان‌رده را تغییر داده است و همانند قبل تنها بر روی پرچمداران تمرکز نمی‌کند. به عنوان نمونه، دوربین‌های سلفی گوشی های میان‌رده همچون گلکسی جی 7 پرو را به سنسورهای با رزولوشن بالا و همچنین باکیفیت مجهز کرده و بدنه آن‌ها را با موادی بسیار مرغوب می‌سازد. در حال حاضر قیمت گلکسی جی 7 پرو در بازار ایران 1.150.000 تومان است. این گوشی موبایل از نظر ظاهری نمره خوبی دریافت می‌کند. با در نظر گرفتن قیمت و سپس ارزیابی مشخصات فنی آن در ادامه، ارزش خرید آن برای خود را ارزیابی کنید.

    مشخصات فنی گلکسی جی 7 پرو:

    ابعاد 152.4 در 74.7 در 7.9 میلی‌متر
    وزن 181 گرم
    پشتیبانی از شبکه موبایل 4G / پشتیبانی از دو سیم کارت
    نمایشگر 5.5 اینچی / پنل سوپر AMOLED / وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) / تراکم پیکسلی 401 پی‌پی‌آی / نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 73.3 درصد / دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display)
    تراشه اگزینوس 7870 متشکل از یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیگی Mali-T830MP2
    سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا
    حافظه رم 3 گیگابایت / ظرفیت داخلی 32 و یا 64 گیگابایت / پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت (دارای درگاه جداگانه)
    دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی / گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 / دارای فوکوس خودکار / مجهز به فلاش LED / امکان برچسب‌گذاری جغرافیایی / قابلیت تشخیص چهره / امکان لمس نمایشگر برای تغییر نقطه فوکوس / فیلم برداری با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه
    دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی / گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 / مجهز به فلاش LED / فیلم برداری با رزولوشن فول اچ‌دی
    مجهز به حسگر اثر انگشت
    باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر