ال جی با کاهش قیمت فبلت وی ۳۰ به طور جدی‌تری با گلکسی نوت ۸ رقابت خواهد کرد

عصر کالا- ال‌جی تصمیم دارد با کاهش قیمت گوشی هوشمند ال‌جی وی ۳۰ خود، به طور جدی‌تری با گلکسی نوت ۸ سامسونگ به رقابت بپردازد.

ال جی با کاهش قیمت فبلت وی ۳۰ به طور جدی‌تری با گلکسی نوت ۸ رقابت خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، بنا به اعلام منابع نزدیک به صنعت موبایل در روز شنبه‌ی هفته‌ی جاری، ال‌جی الکترونیکز در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند رده‌بالا به دنبال وارد کردن فشار به رقیب داخلی خود یعنی سامسونگ است. در گزارش منتشر شده توسط این منابع به این نکته اشاره شده که شرکت ال‌جی تصمیم دارد تا برچسب قیمتی جدیدترین فبلت پرچمدار خود یعنی ال‌جی وی 30 را کاهش دهد تا بدین طریق یک گزینه‌ی مناسب و کامل در برابر گلکسی نوت 8 پیش روی مشتریان قرار داده باشد. بر اساس گزارش مورد بحث، مدل پایه‌ی گوشی هوشمند ال‌جی وی 30 با 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی با قیمت 949300 وون (838 دلار) به‌فروش خواهد رسید و این در حالی است که گوشی ال‌جی وی 30 پلاس با قیمت 998800 وون (881 دلار) در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. با توجه به این قیمت‌های جدید، می‌توان گفت که فبلت پرچمدار ال‌جی نسبت به فبلت جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت 8 به میزان قابل توجهی ارزان‌تر است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که هم‌اکنون قیمت مدل پایه‌ی گلکسی نوت 8 در کشور کره‌ی جنوبی از 1.09 میلیون وون (963 دلار) شروع می‌شود.

    پیش از این برخی از افراد نزدیک به صنعت موبایل پیش‌بینی کرده بودند که گوشی هوشمند ال‌جی وی 30 قیمیتی بیش از یک میلیون وون خواهد داشت؛ زیرا این محصول یک فبلت پرچمدار اندرویدی است که قابلیت‌های یک محصول کاملا رده‌بالا را به کاربران ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های وی 30 که باعث شده تا قیمت بالایی برای آن پیش‌بینی شود می‌توان به نمایشگر اولد این دستگاه اشاره کرد. فبلت مورد اشاره اولین گوشی هوشمند رده‌بالای ال‌جی محسوب می‌شود که به پنل اولد مجهز شده و شاید اگر ال‌جی از پنل ال‌سی‌دی در این محصول بهره می‌برد، قیمت نهایی آن کم‌تر تعیین می‌شد؛ زیرا معمولا پنل‌های ال‌سی‌دی قیمت پایین‌تری نسبت به پنل‌های اولد دارند. اگر ال‌جی گوشی مورد بحث را با قیمتی زیر یک میلیون وون به بازار عرضه کند، مسلما با این روش حاشیه‌ی سود این کمپانی به دلیل گسترش رقابت‌ در حوزه‌ی گوشی‌های رده‌بالا کاهش خواهد یافت. ال‌جی در چند سال اخیر مشکلاتی در بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا داشته و در واقع باید گفت واحد موبایل این کمپانی موفق نشده تاثیر خیلی مهمی بر بازار گوشی‌های بالا‌رده داشته باشد؛ حال باید دید که آیا این استراتژی جدید می‌تواند به بهتر شدن وضعیت ال‌جی در حوزه‌ی موبایل‌های هوشمند کمک کند یا خیر. یکی از تلاش‌های اخیر ال‌جی برای حضور پررنگ در بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا، تولید و عرضه‌ی پرچمدار ال‌جی جی 6 بود که باید گفت این محصول نتوانست موفقیت قابل توجهی به‌دست آورد. استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون 821 یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف گوشی ال‌جی جی 6 در بازار محسوب می‌شود.

    وجود یک سری دستگاه رده‌بالای قدرتمند برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات اورجینال، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ این دستگاه‌ها معمولا منبع اصلی درآمدزایی شرکت‌ها خواهند بود و حاشیه‌ی سود بالایی را برای کمپانی‌ها به ارمغان می‌آورند و اگر ال‌جی نتواند موفقیت گوشی هوشمند ال‌جی جی 3 خود را در آینده‌ای نزدیک تکرار کند، واحد موبایل این کمپانی همچنان به عمکلرد ضعیف و رو به سقوط خود ادامه خواهد داد. کمپانی ال‌جی تا به این لحظه هیچ تاریخی را برای عرضه‌ی عمومی گوشی هوشمند پرچمدار وی 30 تایید نکرده است. البته انتظار می‌رود این محصول در ماه اکتبر به بازار عرضه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر