سامسونگ از مانیتور خمیده فوق عریض ویژه گیم پرده برداشت

عصر کالا- مانیتور ۴۹ اینچی QLED خمیده و فوق عریض سامسونگ که به‌تازگی معرفی شده است، قابلیت‌های ویژه‌ای برای گیمرها دارد.

سامسونگ از مانیتور خمیده فوق عریض ویژه گیم پرده برداشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، این روزها تب و تاب معرفی مانیتورهای فوق عریض خمیده در دنیای رایانه‌های دسکتاپ، بالا است. از این‌رو، شرکت سامسونگ هم از یک مانیتور خمیده‌ی فوق عریض 49 اینچی QLED تحت عنوان CHG90 رونمایی کرده که بدون شک علاقه‌مندان به حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای را شیفته‌ی خود خواهد کرد.
    تا جایی که می‌دانیم، مانیتور CHG90 سامسونگ، عریض‌ترین مانیتور خمیده در بازار است. مانیتور یادشده به‌طور شگفت‌آوری بزرگ و شبیه به بال‌های بازشده‌ی یک عقاب غول‌پیکر است. مانیتور CHG90 در حقیقت نصف یک صفحه‌ی تلویزیون است و شباهت کمتری به مانیتورهای متعارف دارد. اساسا اندازه‌ی مانیتور یادشده به شکلی است که انگار دو صفحه نمایش خمیده‌ی 24 اینچی را به هم چسبانده‌اند. مانیتور CHG90 سامسونگ دارای رزولوشن 3840 در 1080 پیکسل با نسبت تصویر 32 به 9 است. به تعبیری در مانیتور یادشده، دو صفحه نمایش با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر 16 به 9، با هم ترکیب شده‌اند.
    اگرچه مانیتور CHG90 بسیار بزرگ است و اندکی غیر متعارف به نظر می‌رسد؛ اما کاربران می‌توانند با انجام بازی رایانه‌ای بتل‌فیلد 1 در آن نهایت لذت را ببرند. مانیتور بزرگ مزایای خود را دارد؛ به‌عنوان مثال، کاربران می‌تواند ستون BG نرم‌افزار صفحه گسترده‌ی اکسل مایکروسافت را در رزولوشن محلی آن به‌طور مستقیم و بدون جابه‌جایی صفحه، مشاهده کنند.
    مانیتور CHG90 به‌منظور دستیابی به تصاویر بی‌نقص و بهبودیافته، از فناوری نقاط کوانتومی سامسونگ بهره می‌برد و به‌منظور نمایش محتوای با محدوده‌ی دینامیکی بالا، از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می‌کند. اساسا در نمایشگر QLED، از همان فناوری نوردهی پنل‌های LCD استفاده‌ می‌شود و به‌منظور دستیابی به روشنایی، کنتراست و محدوده‌ی رنگ وسیع‌تر، از تکنولوژی نقاط کوانتومی بهره گرفته می‌شود. CHG90، اولین مانیتور مجهز به فناوری FreeSync 2 شرکت AMD محسوب می‌شود که برای دستیابی به کمترین پارگی تصویر در این مانیتور خمیده و فوق عریض به کار گرفته شده است. زمان پاسخ‌گویی مانیتور یادشده فقط 1 میلی‌ثانیه است و نرخ نوسازی تصویر آن به 144 هرتز می‌رسد.
    شرکت سامسونگ علاوه بر ویژگی‌های سخت‌افزاری منحصر به فرد، قابلیت‌های نرم‌افزاری مختلفی به مانیتور CHG90 اضافه کرده است. نرم‌افزار اختصاصی طراحی‌شده برای مانیتور CHG90، مدیریت بهتر بخش نرم‌افزاری مانیتور را برای کاربران فراهم می‌کند؛ به‌گونه‌ای که کاربران می‌توانند به‌منظور بهره‌برداری کامل از قابلیت مانیتور، صفحه‌ی آن را به 6 پنجره تقسیم کنند و هر پنجره را به یک نرم‌افزار اختصاص دهند. علاوه بر این، مانیتور CHG90 مجهز به حالتی تحت عنوان Eye Saver Mode است که نور آبی مضر صفحه نمایش را فیلتر و از آسیب‌رسانی به چشمان کاربر پیش‌گیری می‌کند. از فناوری‌های ارتباطی مانیتور می‌توان به دیسپلی پورت، مینی دیسپلی پورت، دو درگاه HDMI، دو ورودی USB 3.0 و یک ورودی یواس‌بی 3 نوع B اشاره کرد. متأسفانه مانیتور یادشده از درگاه یواس‌بی نوع C بی‌بهره است.
    شرکت سامسونگ در کنار مدل بسیار بزرگ CHG90، از خط تولید نمونه‌ی کوچک‌تر آن با نام CHG70 هم پرده برداشت. مانیتور CHG70 از لحاظ ظاهری شبیه به CHG90 است؛ اما در دو اندازه‌ی 27 و 31.5 اینچی عرضه خواهد شد.
    متأسفانه مانیتورهای یادشده قیمت ارزانی ندارند. مانیتور 49 اینچی CHG90 دارای برچسب قیمت 1499 دلاری است. نسخه‌ی 32 اینچی مانیتور CHG70 با قیمت 699 دلار و نسخه‌ی 27 اینچی آن با قیمت 599 دلار قابل سفارش است. پیش سفارش هر سه مانیتور از امروز آغاز شده و انتظار می‌رود عرضه‌ی آن‌ها در فصل تابستان پیش رو آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر