مسمومیت کارگران اپل در چین جنجال به پا کرد

عصر کالا- یکی از شرکت‌های همکار اپل در چین باز هم به علت شرایط کاری نامناسب و مسمومیت تعدادی از کارگران این شرکت خبرساز شده است.

مسمومیت کارگران اپل در چین جنجال به پا کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، کارگران کارخانه Catcher Technology در چین که برخی تولیدات اپل را مونتاژ می کند به علت استنشاق گازهای سمی مسموم شده اند. این کارخانه در استان Jiangsu قرار دارد که شش ساعت با شانگهای فاصله دارد.

    این کارخانه قاب های گوشی آیفون و برخی سخت افزارهای مورد استفاده در رایانه های مک بوک را تولید می کند. کارگران این کارخانه می گویند برای تامین نیازهای شرکت اپل تا ده ساعت در روز در شرایطی دشوار کار می کنند و روزانه با موارد شیمیایی بسیار مضری سر وکار دارند.

    این کارگران از اینکه دستکش یا دیگر اقلام حفاظتی برای تامین سلامت در اختیارشان قرار نمی گیرد بسیار ناراحت هستند و می گویند همین مساله به بدن و به خصوص دستان آنها آسیب می زند. آنها می گویند ماسک های مورد استفاده شان استاندارد نیست وباعث می شود روغن مورد استفاده برای برش زدن قاب های آیفون به صورتشان بپاشد و موجب سوختگی و دیگر آسیب ها شود.

    آلودگی صوتی بالا از جمله دیگر ضعف های کارخانه مذکور اعلام شده است. این کارگران هر ساعت 1.38 دلار مزد دریافت می کنند که در عرض یک ماه به 302.84 دلار می رسد و پرداخت این مبلغ اندک سود فراوانی را برای مدیران این کارخانه به ارمغان آورده است. اپل مدعی است موضوع را با اعزام گروهی به این کارخانه بررسی کرده و شواهدی دال بر نقض حقوق کارگران مشاهده نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر