رونمایی از پردازنده چینی برای گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی

عصر کالا- شرکت چینی هواوی از طراحی و عرضه پردازنده Kirin ۹۷۰ خبر داده که دارای هوش مصنوعی داخلی است و از طرف این شرکت آینده گوشی‌های هوشمند نام گرفته است.

رونمایی از پردازنده چینی برای گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زددی نت، یکی از بخش های اختصاصی و منحصربه فرد تراشه مذکور واحد پردازش عصبی یا neural processing unit (NPU) نام دارد که با استفاده از 5.5 میلیون ترانزیستور و با شیوه معماری 10 نانومتری ساخته شده و کل فضای اشغال شده توسط آن یک سانتیمتر مربع است.

    پردازنده هوش مصنوعی Kirin 970 دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 12 هسته ای است و هواوی معتقد است عملکرد آن 25  برابر سریع تر و کارآیی آن 50 برابر بیشتر از پردازنده چهارهسته ای Cortex-A73 است.

    این تراشه در آینده کارکردهای گوناگونی خواهد داشت و از جمله در جریان یک آزمایش، پردازش و شناسایی 2000 تصویر با استفاده از Kirin 970 ممکن شد.

    طراحی و عرضه این تراشه پس از آن صورت می گیرد که هواوی اعلام کرد هوش مصنوعی به زودی نقش حیاتی در پیشبرد خلاقیت در دنیای گوشی های هوشمند ایفا خواهد کرد. این شرکت همچنین پیش بینی کرده تا سال 2020 سخت افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی دنیای تلفن های همراه را تسخیر می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر