سیستم لیزری دوربین اصلی آیفون ۸، سرعت و دقت فوکوس خودکار را افزایش می دهد

عصر کالا- بنابر گزارشی که به تازگی منتشر شده، آیفون ۸ اپل از سیستمی لیزری در پشت بهره می برد که باعث افزایش دقت و سرعت فوکوس خودکار به هنگام تصویربرداری شده و قادر به تشخیص عمق برای اپلیکیشن های واقعیت افزوده است. گفته می شود اپل قطعات «لیزر حفره عمودی نشر کننده از سطح» (یا VCSEL) را از شرکت هایی مانند Lumentum و Finisar خریداری کرده و این تجهیزات، تنها ۲ دلار به ازای هر موبایل روی دست کمپانی خرج می گذارد.

سیستم لیزری دوربین اصلی آیفون ۸، سرعت و دقت فوکوس خودکار را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، دوربین جلویی آیفون 8 که پیش تر از سوی تحلیلگری به نام مینگ-چی کو «انقلابی» نامیده می شد، به سنسوری سه بعدی مجهز است و می تواند چهره کاربر را شناسایی کند. و برخلاف شایعات قبلی که این موضوع را تکذیب کرده اند، در گزارش امروز می خوانیم که آیفون 8 به احتمال فراوان به سنسور فیزیکی Touch ID مجهز می گردد.

    تا به این لحظه، اپل مشغول بهبود سخت افزار آیفون 8 برای اجرای واقعیت مجازی بوده و این موضوع با توجه به تمرکز کمپانی روی این تکنولوژی و نیز توسعه ARKit برای iOS 11 جای تعجب چندان ندارد. شایعات و گزارش های مختلف هم تا به این لحظه از اعمال تغییرات فراوان در دوربین دوگانه اصلی دستگاه حکایت داشته اند و ظاهراً باید منتظر بهبودهای گسترده نسبت به نسل های پیشین آیفون باشیم.

    وب سایت Fast Company در گزارش خود می گوید که تعبیه سیستم VCSEL در دوربین اصلی آیفون 8، تصمیمی است که به صورت جدی دنبال می شود اما تعبیه آن در دستگاه به «پیشرفت مهندسان اپل در ادغام این سیستم با آیفون» بستگی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر