سیری، محبوب ترین دستیار هوشمند موبایلی

عصر کالا- اکثر این دستیارها توسط کمپانی هایی توسعه یافته اند که خود تولیدکننده موبایل نیز هستند، و البته تعدادی دستیار که توسط کمپانی های سوم شخص توسعه یافته اند نیز در این بین به چشم می خورند. حالا از بین این دستیارهای موجود تصور می کنید کدامیک محبوب ترین است؟

سیری، محبوب ترین دستیار هوشمند موبایلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تک شات، همانطور که می دانید در حال حاضر تعدادی دستیار هوش مصنوعی موبایلی در دسترس کاربران پلتفرم های مختلف وجود دارد. اکثر این دستیارها توسط کمپانی هایی توسعه یافته اند که خود تولیدکننده موبایل نیز هستند، و البته تعدادی دستیار که توسط کمپانی های سوم شخص توسعه یافته اند نیز در این بین به چشم می خورند. حالا از بین این دستیارهای موجود تصور می کنید کدامیک محبوب ترین است؟ پاسخ دستیار صوتی سیری است.

    در مطالعه ای که اخیراً توسط Verto Analytics انجام شد، مشخص شد که در آمریکا، سیری محبوب ترین دستیار هوش مصنوعی است. در این مطالعه مشخص شد که از بین 71 میلیون کاربر آمریکایی، سیری ماهیانه 41.4 میلیون کاربر دارد، بنابراین بیش از نیمی از دستیارهای هوش مصنوعی استفاده شده در طول ماه را دستیار سیری تشکیل می دهد.

    اما پیش از آنکه اپلی ها خیلی ذوق زده شوند باید اضافه کنیم که به نظر می رسد محبوبیت سیری روندی نزولی را در پیش گرفته است. در این بررسی ادعا شده که در فاصله ماه می 2016 تا ماه می 2017، سیری 7.3 میلیون از کاربران ماهیانه خود را از دست داده است. البته سیری در این روند نزولی تنها نبوده و S Voice سامسونگ نیز تعدادی از کاربران خود را از دست داده است. البته با توجه به تمرکز سامسونگ بر دستیار جدیدش، Bixby، شاید این آمار در خصوص سامسونگ خیلی هم صحت نداشته باشد.

    Verto همچنین اظهار می کند که با وجود دستیارهای مستقلی همچون گوگل هوم و آمازون اکو می توان علت افت تعداد کاربران دستیارهای موبایلی را حدس زد. البته اپل در آینده ای نزدیک هوم پاد را معرفی خواهد کرد و باید دید پس از آن این ارقام به چه شکل تغییر می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر