تکنولوژی جدید شارژ بی‌سیم اپل

عصر کالا- اپل در تلاش است تا فناوری خاصی برای شارژ بی سیم گوشیهای هوشمند ابداع کند که استفاده از آن تنها مستلزم دسترسی به یک روتر وای – فای است.

تکنولوژی جدید شارژ بی‌سیم اپل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اپل اینسایدر، در صورت نهایی شدن این فناوری کاربران آیفون می توانند از فواصل دور و نزدیک گوشی های خود را به راحتی شارژ کنند و دیگر نیازی به شارژرهای سیمی نخواهند داشت.
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اپل به همین منظور اختراع خاصی موسوم به شارژ بی سیم و سیستم های ارتباطی با استفاده از آنتن های دارای فرکانس دوگانه را در اداره ثبت علائم تجاری و اختراعات ایالات متحده به ثبت رسانده است. در توضیح این اختراع ثبت شده چنین آمده است: این روشی برای انتقال برق از وسایل الکتریکی با استفاده از فرکانس هایی است که معمولا به ارتباطات داده اختصاص می یابند.
    بنابراین در آینده برای شارژ گوشی می توان از هر ابزار ارتباطی امواج بی سیم مانند دکل های تلفن که از طیف فرکانسی بین 700 تا 2700 مگاهرتز بهره می برند و همین طور ابزار وای – فای که از طیف فرکانسی بین 2.4 تا 5 گیگاهرتز بهره می گیرند، استفاده کرد.
    با تحقق این فناوری در آینده امواج مودم وای – فای خانگی هم می توانند برای شارژ گوشی ها مورد استفاده قرار بگیرند و در محیط باز هم دکل های تلفن همراه و حتی سیگنال های ماهواره ای را می توان به همین منظور به کار گرفت؛ البته به شرطی که فاصله این ابزار از گوشی زیاد نباشد.
    اپل تلاش های خود را برای ابداع فناوری شارژ بی سیم را از سال 2015 آغاز کرده و هنوز مشخص نیست آیا استفاده از این خدمات همزمان با عرضه آیفون 8 ممکن خواهد شد یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر