شکایت از اپل بدلیل گمراه‌کردن مشتریان

عصر کالا- سر و صدایی که سال گذشته در خصوص ارور ۵۳ در گوشی های آیفون و تعمیر آن توسط تعمیرکاران غیر مجاز اپل، اتفاق افتاد را شاید به خاطر آورید. خطای عجیبی که بعد از آن گوشی‌های آیفون بریک میشد.

شکایت از اپل بدلیل گمراه‌کردن مشتریان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سایت سخت افزار ، این موضوع در آمریکا کار به جایی نبرد، اما در استرالیا رگولاتورها بدلیل مشکلی که رخ داده بود، اپل را به دادگاه می‌آورند. هئیت مصرف کنندگان و رقابت استرالیا (ACCC) اپل را به گمراه کردن مشتریان متهم کرده است و این محاکمه در اواسط ما دسامبر آغاز خواهد شد. ACCC ادعا میکند که اپل به صاحبان آیفون گفته است که آنها قادر به تعمیر گوشی های خود به صورت رایگان هستند اگر و تنها اگر گوشی خود را پیش از این به تعمیرکار غیررسمی نسپرده باشند. اپل تأکید کرده بود که حتی اگر تعمیر در مراجع غیررسمی ربطی به مشکل بوجود آمده هم نداشته باشد، باز هم مسوولیتی در قبال تعمیر این آیفون ها نخواهد داشت و آنها را به رایگان تعمیر نخواهد کرد.

    از نگاه ACCC این اقدام گوگل غیرقانونی بوده، لذا آنها 13 کارمند خود را در ماه ژوئن به صورت مخفیانه برای تعمیر به نمایندگی های اپل در سراسر کشور فرستادند. این کارمندان به نمایندگی ها میگفتند که پس از تعمیر صفحه نمایش گوشی به دست تعمیرکاران غیررسمی، اسپیکر گوشی از کار افتاده است. تمامی نمایندگی ها به کارمندان مخفی ACCC میگفتند که طبق قانون مشتریان در استرالیا امکان تعمیر اسپیکر به رایگان وجود ندارد. دلیل آن هم تعمیر دستگاه توسط شخصی غیر از نمایندگی اپل بوده است. اما قانون مصرف کننده در استرالیا می گوید که مشتریان حق دارند از تعمیر رایگان و یا تعویض محصول، در صورت خراب بودن و یا غیرقابل قبول بودن کیفیت دستگاه بهره مند شوند.

    اپل در پاسخ به ادعاهای ACCC گفته است که عملیات مخفی برای افشای هرگونه نقضی در اپل شکست خورده است، چرا که قانون مشتریان برای "شرایط فرضی" وجود ندارد. به عبارت دیگر اپل ادعا میکند که این کارمندان  نه یک آیفون واقعی و نه یک مشکل واقعی داشتند به همین دلیل اطلاعات درست به آنها داده نشد. این شرکت در ادامه میگوید مشتریان واقعی با آیفون های واقعی خود از حقوق واقعی خود تحت قانون مشتریان استرالیا مطلع شده اند. پیغام ارور 53 بر روی بیش از 1000 آیفون که در تاریخ بین سپتامبر 2014 تا فوریه 2016 فروخته شده بود، مشاهده شد. یکی از زمان‌هاییکه این پیغام خطا را مشاهده کرده اند، در زمان آپدیت دستگاه به iOS 8 یا iOS 9 بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر