اندروید زنده می ماند؟

عصر کالا- نرم افزارهای موبایل ، اندروید زنده می ماند ، چه دلایلی برای استفاده از تلفن های اندرویدی دارید؟ به چه دلیلی از خرید آیفون صرف نظر کرده اید؟ به جز بخشی از مخاطب ها که به طور کلی تلفن های ساخت

اندروید زنده می ماند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از ایران مطلب؛ نرم افزارهای موبایل ، اندروید زنده می ماند ، چه دلایلی برای استفاده از تلفن های اندرویدی دارید؟ به چه دلیلی از خرید آیفون صرف نظر کرده اید؟ به جز بخشی از مخاطب ها که به طور کلی تلفن های ساخت دیگر شرکت ها را نمی پسندند، تعدادی از خریدارها در زمان انتخاب تلفن هوشمند با توجه به محدودیت های آیفون از خرید آن منصرف می شوند؛ محدودیت هایی همچون دسترسی به فایل ها، انتقال اطلاعات از تلفن به کامپیوتر یا برعکس، صفحه نمایش ضعیف، نبود حافظه ای با قابلیت ارتقا، محدودیت های خاص اپ استور و پشتیبانی نکردن از زبان فارسی بیشتر اوقات یا از سوی فروشنده ها ذکر می شوند یا توسط طرفداران سینه چاک اندروید مخورد توجه هستند.

    اگر به خاطر یکی از دلایل اشاره شده تصمیم به انتخاب نکردن آیفون گرفته اید، مرتکب اشتباهی بزرگ شده اید. دلایل ذکر شده از آن دست باورهای اشتباه حاضر در اجتماع هستند که هر کدام به شکلی قابل رفع شدن هستند؛ مشکلاتی که اگر راه حل آنها را بدانید شاید به سرعت یکی از تلفن های سیب گاز زده را به عنوان محصول مورد نظر خود انتخاب کنید.

    1- بسیاری از طرفداران اندروید، وجود آزادی عمل در این سیستم عامل را به عنوان امتیازی بزرگ می دانند. اینکه کاربر بتواند فایل های خود را به راحتی بین تلفن و کامپیوترش منتقل کند یا به تمامی آنها دسترسی داشته باشد از آن دست مواردی است که شاید بسیاری از دارندگان آیفون نسبت به نبود آن در تلفن شان شکایت داشته باشند. شاید چنین قابلیتی به صورت پیش فرض در آیفون قرار نگرفته باشد اما اپلیکیشن های بسیاری همچون File Manager یا File Master و جود دارند که به کاربر اجازه می دهند بدون هیچ محدودیتی روی تلفن یا کامپیوترش به اطلاعات موجود دسترسی پیدا کرده و هر تغییری را روی آنها اعمال کند.

    در مقابل نرم افزار مطرحی همچون Funbox نیز وجود دارد که دسترسی کاربر به اطلاعات داخل تلفن یا حتی فایل های سیستم را امکانپذیر می کند. دسترسی به موزیک و عکس به عنوان اصلی ترین مواردی شناخته می شوند که در مواقع مختلف برای کاربر دردسرساز می شوند. از طریق نرم افزارهایی که به آنها اشاره کردیم، محدودیت های موجود در این زمینه نیز از بین می رود.

    2- دانلود دیگر محدودیت پیش فرض سیستم عامل iOS است. اپلیکیشن هایی همچون iDownloader به کاربر اجازه می دهند هر فایل قابل دانلودی را از اینترنت دریافت کرده و در فضای اختصاصی آن مورد استفاده قرار دهد.

    در مقابل برنامه ای همچون Free Music همچون ساند کلاد عمل کرده و بدون هیچ محدودیتی اجازه دسترسی به حجم زیادی از موزیک های روز را در اختیارتان قرار می دهد. تمام این برنامه ها امکان پخش و استفاده از اطلاعات دریافت شده به صورت آفلاین را نیز فراهم می کنند.

    اپل با توجه به سیاست های خود از ابتدا قابلیت ارتقای فضای ذخیره سازی اطلاعات را در تلفن های خود قرار نداده بود. این موضوع همچنان وجود دارد اما آیا تمامی زوایای آن منفی است؟

    استفاده از حافظه ای کاملا بسته در تلفن نه تنها احتمال آلوده شدن آن را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد بلکه همواره سرعت انتقال اطلاعات را در سطح بالایی باقی نگه می دارد. حتی شرکتی همچون سامسونگ که برای سال ها این مسئله در آیفون ها را به عنوان نکته منفی آنها می دانست، سال گذشته در پرچمدار خود قابلیت ارتقای فضای ذخیره سازی را حذف کرد.

    3- با وجود ایجاد تغییرات اساسی در شرایط سیاسی کشورمان همچون اپل از زبان فارسی در سیستم عامل همراه خود پشتیبانی نمی کند. تا پیش از عرضه iOS8 کاربرهای ایرانی برای دسترسی به کیبورد فارسی تنها چند راه داشتند. استفاده از کیبورد عربی یا ایجاد تغییرات اساسی در فایل های سیستم که از عهده تمام کاربرها برنمی آید.

    با عرضه iOS8 و اضافه شدن قابلیت دانلود کیبورد فارسی از اپ استور عملا این مشکل به طور کامل از بین رفت. بسیاری از دارندگان تلفن های اندرویدی حضور چندین فروشگاه آنلاین برای اپلیکیشن ها را جزو نکات مثبت این سیستم عامل طبقه بندی می کنند.

    اپل هر چند در این زمینه با حضور قدرتمند اپ استور ضعف خاصی ندارد اما آیا راه دیگری برای دریافت برنامه ها و نصب آنها وجود دارد؟ در کنار اینکه کاربر می تواند با دانلود فایل اصلی اپلیکیشن ها از طریق کامپیوتر و نصب آنها به وسیله ای تیونز یا آیفون باکس، فروشگاه های آنلاین دیگری نیز برای دریافت مستقیم از تلفن همراه وجود دارد.

    سیبچه و وی شیر نمونه های بسیار محبوبی هستند که طی سال های اخیر کاربرهای بسیاری پیدا کرده و به کاربر اجازه می دهند به شکلی غیررسمی به حجم زیادی از اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر