معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا:

تمام مدلهای تازه‌وارد گوشی موبایل مشمول رجیستری می‌شوند

عصر کالا- معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: با اعلام برندهای جدید مشمول طرح رجیستری، تمامی مدلهای تازه وارد گوشی از این پس مشمول رجیستری می شوند.

تمام مدلهای تازه‌وارد گوشی موبایل مشمول رجیستری می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، با اشاره به آغاز فاز چهارم اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل برای 4 برند هواوی، نوکیا، سونی و تکنو از 19 بهمن ماه و مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده، اظهار داشت: با اعلام این 4 برند و 5 برندی که از قبل اعلام شده تنها یک برند دیگر گوشی باقی مانده تا طرح رجیستری به اتمام برسد.

    وی گفت: مطابق با تصمیم کمیته رجیستری، مقرر شد گوشی های سامسونگ موجود در کف بازار بعد از تعطیلات نوروز، مشمول اجرای طرح رجیستری شوند اما مدلهای جدید این گوشی که قرار است قبل از پایان اسفندماه وارد بازار شوند، مشمول رجیستری می شوند.

    معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا دلیل اعمال این تصمیم را رعایت حقوق واردکنندگان رسمی عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث می شود مدلهای گوشی S9 و S9+  گلکسی سامسونگ به صورت قاچاق وارد کشور نشوند.

    دهقانی نیا با تاکید براینکه حقوق سرمایه گذارانی که با اجرای طرح رجیستری همکاری داشته و اقدام به واردات قانونی گوشی کرده اند باید حفظ شود، اضافه کرد: بنا به درخواست واردکنندگان رسمی سامسونگ و با هدف حمایت از واردات رسمی، با وجودی که این برند از بعد تعطیلات نوروز به رجیستری افزوده می شود، اما دو مدل جدید این گوشی که به زودی رونمایی و وارد بازار ایران می شود، مشمول طرح رجیستری قرار می گیرد.

    وی با بیان اینکه مسیر ثبت و سفارش واردات گوشی موبایل شفاف است و نباید اجازه دهیم گوشی های جدید برندهای موبایل به صورت قاچاقی و غیر قانونی وارد کشور شوند، تاکید کرد: باید جلوی زیان واردکنندگان رسمی گوشی گرفته شود و به همین دلیل گوشی های جدیدی که از این پس وارد کشور می شوند مشمول رجیستری خواهند بود.

    معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در طرح رجیستری با بیان اینکه منافع مصرف کننده و واردکنندگان رسمی درنظر گرفته شده است، افزود: مطابق با برنامه ریزی انجام شده و برندهایی که برای رجیستری اعلام عمومی شده اند، از این پس هرگونه گوشی تازه وارد به کشور مشمول اجرای این طرح می شوند و تنها گوشی های موجود در بازار سامسونگ، برای بعد از تعطیلات به این طرح می پیوندند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر