نخستین آیفون مجهز به ۵G تا دو سال دیگر می آید

عصر کالا- اپل قصد دارد نخستین گوشی هوشمند مجهز به پشتیبانی از فناوری شبکه ۵G را در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار کند.

نخستین آیفون مجهز به ۵G تا دو سال دیگر می آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت  5G را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

    به نظر می‌رسد که سرانجام شرکت آمریکایی اپل نیز تصمیم گرفته است در خصوص عرضه گوشی هوشمندی که از فناوری نسل پنجم اینترنت همراه 5G پشتیبانی می‌کند، رویکرد خود را ابراز کند و از برنامه‌های خود در این باره سخن بگوید.

    حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع آگاه ذکر شده در وب سایت fast company حاکی از آن است که اپل قصد دارد نخستین گوشی آیفون مجهز به شبکه 5G خود را تا دو سال دیگر در بازارهای جهانی موبایل عرضه کند.

    بر اساس اعلام اپل، این گوشی آیفون از مودم 8161 با قابلیت پشتیبانی از فناوری شبکه اینترنت 5G پرسرعت برخوردار است و قرار است تا سال 2020 میلادی روانه بازارهای جهانی موبایل شود.

    پیش از این شرکت‌های دیگری نیز اعلام کرده بودند که به منظور افزایش سودآوری و درآمدزایی و همچنین جلب نظر مشتریان و کاربران، قصد دارند گوشی‌های هوشمندی را که از فناوری نوین نسل پنجم اینترنت 5G‌ بهره می‌برند، استفاده کنند.

    حال کارشناسان فعال در حوزه فناوری می‌گویند باید ببینیم که بالاخره کدام یک از این غول‌های تکنولوژی نخستین شرکتی هستند که به معرفی و عرضه گوشی هوشمند با پشتیبانی از این فناوری می‌پردازند.

    نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر