افزایش ۷ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶

عصر کالا- بررسی های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد، فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ به ۴۳۲ میلیون واحد افزایش یافته که نشانگر رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

افزایش ۷ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس، طی این مدت اپل توانست با پشت سرگذاشتن سامسونگ رتبه اول را در زمینه فروش گوشی های هوشمند از آن خود کند و سامسونگ را که برای مدتی از این شرکت جلو زده بود به رتبه دوم براند.

    در سال 2016 در مجموع نزدیک به 1.5 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش رفته که نسبت به سال 2015 رشدی 5 درصدی را نشان می دهد.

    در حالی که اپل توانسته سامسونگ را به عقب براند، کاهش فروش سامسونگ در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است. در سه ماهه چهارم سال 2016 میزان فروش گوشی‌های این شرکت کاهشی 8 درصدی داشته و سهم آن از بازار نیز نسبت به سال 2015، حدود 2.9 درصد کاهش نشان می دهد.

    یکی از عوامل این کاهش فروش، انفجار مکرر باتری گوشی‌های گالکسی نوت 7 بوده که به اعتبار این شرکت در سراسر جهان لطمه زد.

    بعد از اپل و سامسونگ که با بیش از 77 و 76  میلیون واحد فروش گوشی به ترتیب 17.9 و 17.8 درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند، هواووی با فروش بیش از 40 میلیون واحد گوشی 9.5 درصد از این بازار را مال خود کرده و شرکت نه چندان مشهور Oppo هم 26 میلیون واحد گوشی به فروش رسانده و 6.2 درصد از این بازار را تسخیر کرده است.

    کارشناسان معتقدند هواووی با عرضه گوشی های قدرتمندی مانند میت 9 توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند و درصورت تداوم این روند، کاهش شکاف بین این دو شرکت و تبدیل هواووی به دومین تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند دور از انتظار نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر