غرامت ۸۳۸ میلیون دلاری بر گردن "اپل"

عصر کالا- گفته می‌شود شرکت اپل برای نقض حق ثبت اختراع وای‌فای موسسه فناوری کالیفرنیا مشهور به کلتک(CalTech) باید ۸۳۸ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

غرامت ۸۳۸ میلیون دلاری بر گردن "اپل"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسنا، به گزارش رویترز و منابع دیگر، موسسه فناوری کالیفرنیا(CalTech) دادگاه علیه اپل و شرکت "Broadcom" را برده و حکم دریافت 1.1 میلیارد دلاری را کسب کرده است.

    در پرونده‌ای که برای اولین بار در سال 2016 به دادگاه‌های فدرال آمریکا رسید، "کلتک" شرکت اپل را متهم کرد که از سال 2012 از تراشه‌های وای‌فای شرکت "Broadcom" در همه آیفون‌های خود استفاده کرده و چهار اختراع ثبت شده این موسسه را نقض کرده است.

    طبق گزارشات، هیئت منصفه به اپل دستور داده است که به تنهایی 838 میلیون دلار یعنی حدود 1.40 دلار به ازای هر دستگاه مجهز به این تراشه‌ها که اپل در این مدت فروخته است، پرداخت کند. گفته می‌شود حدود 598 میلیون دستگاه که از این تراشه‌ها استفاده کرده‌اند، فروخته شده است.

    اپل به رویترز گفته است که قصد دارد درخواست تجدید نظر ارائه کند، چرا که اپل این تراشه‌ها را نساخته، بلکه فقط آنها را از شرکت "Broadcom" خریداری کرده است.

    این فناوری که حق اختراع آن را "کلتک" به ثبت رسانده برای استانداردهای وای‌فای 802.11n و 802.11ac بسیار حیاتی است، اگرچه مخترع آن گفته است که اختراعات ثبت شده مربوط به فناوری انتقال داده در اصل برای وای‌فای طراحی نشده بودند.

    شرکت "Broadcom" که اخیراً قرارداد 15 میلیارد دلاری تهیه تراشه برای آیفون‌های بعدی و سایر محصولات اپل را امضاء کرده است، همچنان یکی از شرکت‌های اصلی تهیه ملزومات اپل است.

    هنوز مشخص نیست که "کلتک" به سراغ دیگر تولید کنندگان خواهد رفت یا نه، اما به رویترز گفته است که به حمایت از مالکیت معنوی خود علاوه بر مأموریتش برای توسعه دانش بشری متعهد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر