دودستگی طرفداران اپل بر سر پشتیبانی نکردن آیفون‌های جدید از شبکه ۵G

عصر کالا- بعد از معرفی و رونمایی اپل از گوشی های آیفون جدید سری ۱۱ که معلوم شد به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G مجهز نیستند، بسیاری از منتقدان از عقب افتادن اپل از سایر رقبایش سخن گفتند.

دودستگی طرفداران اپل بر سر پشتیبانی نکردن آیفون‌های جدید از شبکه ۵G
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت آمریکایی اپل چند روز پیش در جریان برگزاری رویداد اختصاصی رونمایی از جدیدترین محصولاتش، سه مدل از گوشی‌های آیفون 11، 11 پرو و 11 مکس پرو را معرفی و رونمایی کرد که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن به مجهز شدن آیفون به دوربین‌های حرفه‌ای‌تر دوگانه در پنل پشتی گوشی می‌توان اشاره کرد.

    اما هم زمان با تجلیل بسیاری از کارشناسان و اشتیاق کاربران و علاقه‌مندان به عرضه گوشی های هوشمند توسعه داده شده توسط اپل، موج بزرگی از انتقادات نیز به سمت و سوی این غول تکنولوژی سرازیر شد که تقریبا همه این انتقادات حول محور عدم پشتیبانی گوشی‌های آیفون از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G می‌چرخد.  

    به نظر می‌رسد که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری نظرات و عقاید متفاوتی در خصوص پشتیبانی یا عدم پشتیبانی گوشی های جدید آیفون از شبکه 5G دارند. به عنوان مثال برخی از آنها معتقدند حتی در صورتی که سری جدید آیفون ها نیز به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت مجهز بودند، زیرساخت های لازم برای برقراری و استفاده از خدمات شبکه 5G در ایالات متحده آمریکا و همچنین بسیاری دیگر از کشورها و شهرهای جهان وجود ندارد؛ بنابراین کاربرانی که به امید بهره مندی از شبکه 5G به خریداری مدل های جدید گوشی های آیفون مجهز به فناوری مذکور اقدام می کردند، نمی توانستند از این خدمات استفاده کنند و خیلی زود از خرید خود ناراضی و ناخشنود می شدند؛ بنابراین اپل تصمیم گرفته است برخلاف سایر شرکت های تولیدکننده موبایل و رقبای قدرتمند خود، تا زمان همگانی و قطعی شدن برقراری اینترنت 5G صبر کند.

    بر اساس گزارش وب سایت phonearena، این در حالیست که بسیاری دیگر از منتقدان بر این باورند که اپل از سایر رقبای قدرتمند خود همچون سامسونگ، هواوی، ال جی، شیائومی و غیره عقب خواهد افتاد چرا که آنها هم اکنون گوشی های مجهز به شبکه 5G توسعه داده شده خود را معرفی و عرضه کرده اند اما اپل با معرفی سری جدید گوشی های آیفون هنوز برنامه ای برای پشتیبانی از این فناوری ندارد و ممکن است برای همیشه از قافله سایر رقبای خود عقب بماند.

    البته پیشتر نیز بسیاری از تحلیلگران در گزارش های قبلی خود برآورد و اعلام کرده بودند که احتمالا اپل برای آیفون های 2019 قصد ندارد شبکه 5G را اضافه کند و این فناوری در سال 2020 میلادی به گوشی های آیفون افزوده خواهد شد.

    از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده‌ بودند که سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از 0.5 درصد در سال 2019 میلادی به 26 درصد در سال 2023 میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

    از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

    اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

    این در حالیست که بسیاری دیگر از کشورهای جهان که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اشاره کرد، زیرساخت‌های مربوط به برقراری و راه اندازی این شبکه مخابراتی را فراهم آورده و غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای متعددی نیز در آنها تلاش می‌کنند تا به توسعه اینترنت 5G بپردازند و بستر کافی و لازم برای بهره‌مندی کاربران از خدمات پرسرعت این نسل جدید از شبکه همراه و مخابراتی مهیا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر