رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی:

۱۴ هزار گوشی با رجیستری غیر فعال شدند

عصر کالا- رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران گفت: فاز چهارم رجیستری مربوط به گوشی‌ها و تبلت‌های سیم کارت خور دست دوم و کارکرده برندهای اپل، گوگل، بلک بری و موتورلا است.

۱۴ هزار گوشی با رجیستری غیر فعال شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، مهدی محبی رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران درباره تعداد گوشی‌هایی که تا به امروز با طرح رجیستری از کار افتاده‌اند، گفت: بر اساس آخرین گزارش رجیستری، 14 هزار دستگاه موبایل از برندهای اپل، گوگل، بلک بری و موتورلا با این طرح غیر فعال شده است و دیگر از شبکه ارتباطی کشور سرویس دریافت نمی‌کنند که از این میزان 30 درصد گوشی‌ها مهمان بوده و از کشور خارج شده اما در حدود 10 هزار تلفن همراه مربوط به بازار ایران است که باعث شده تا برخی در عرضه و استفاده با مشکل مواجه شوند.

    محبی در خصوص راهکار شکایت و پیگری قانونی گوشی‌های غیرفعال شده مردم گفت: برخی از مسئولین اعلام کرده‌اند که مردم باید به سازمان تعزیرات حکومتی برای شکایت و پیگیری تلفن‌های همراه غیر فعال شده مراجعه کنند اما این مسئله اشتباه است. مردم برای پیگیری گوشی‌های غیر فعال شده، ابتدا با فاکتور به فروشگاهی که از آن خرید انجام دادند مراجعه کنند و در صورتی که فروشگاه از تعویض موبایل ممانعت کرد می‌توانند به قسمت شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت یا اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران واقع در خیابان حافظ، بعد از جمهوری، کوچه حسین حسنی، پلاک 18 مراجعه کنند.

    رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران با اشاره به چگونگی فاز چهارم طرح رجیستری موبایل برای ثبت گوشی‌های دست دوم گفت: فاز چهارم رجیستری مربوط به خرید و فروش گوشی دست و دوم و کارکرده است؛ در حقیقت برای واگذاری و فروش یک تلفن همراه به فرد دیگری باید فرآیند رجیستری انجام شود که این مسئله کاهش سرقت تلفن همراه را به دنبال دارد.

    وی تاکید کرد: فاز چهارم رجیستری مربوط به گوشی‌ها و تبلت‌های سیم کارت خور دست دوم و کارکرده برندهای اپل، گوگل، بلک بری و موتورلا است؛ درواقع برندهایی که تا به امروز در دو فاز اجرایی وارد طرح شده‌اند. مسئله مهم این است که به مرور زمان تلفن‌های همراه دست دوم تمامی برندها به منظور ساماندهی بازار گوشی‌های دست دوم و کارکرده در طرح رجیستری قرار می‌گیرند.

    محبی درباره فرآیند ثبت یک دستگاه تلفن همراه دست دوم اظهار داشت: از آنجایی که طرح رجیستری متکی به شماره سیم کارت است و گوشی‌ها با سیم کارت در شبکه ارتباطی ثبت می‌شوند، فروشنده موبایل دست دوم و کارکرده وارد سایت سامانه همتا می‌شود و شماره سیم کارت خریدار را وارد می‌کند و بدین صورت عملیات واگذاری از شماره سیم کارت صاحب دستگاه به شماره سیم کارت صاحب جدید موبایل انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر