استفاده از دوربین جلوی نامرئی در آیفون ۸

عصر کالا- در آخرین خبر های درز کرده از آیفون ۸ این موضوع مطرح شده است که در طراحی آیفون ۸ دوربین جلو در زیر شیشه صفحه نمایش قرار دارد و به گونه ای نامرئی و غیر قابل مشاهده است.

استفاده از دوربین جلوی نامرئی در آیفون ۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل ا ز کلیک، در آخرین خبر های درز کرده از آیفون 8 این نکته به چشم می خورد که سنسور اثر انگشت این گوشی هوشمند که قرار بود بر روی صفحه نمایش به صورت نامرئی و زیر صفحه نمایش قرار داشته باشد، در پشت گوشی هوشمند قرار دارد و اپل ریسک این طراحی را نپذیرفته است. با این حال بسیاری از رندر های آیفون 8 برخلاف این گفته هستند و در تصاویر پیش نمونه این گوشی هوشمند این نکته به وضوح دیده می شود که سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار خواهد داشت و خبری از سنسور در پشت گوشی هوشمند نیست. با این ها این خبر این روزها تنها خبر درز کرده از آیفون 8 نیز مطالب جالب دیگری نیز در رابطه با آیفون 8 عرضه شده است.
    بسیاری از منابع بر روی این موضوع اشاره کرده اند که آیفون 8 در ماه سپتامبر عرضه می شود و این روزها طراحی آیفون در آخرین روزهای خود است و البته احتمالات نیز همیشه باید در نظر گرفته شود ولی اگر بخواهیم مانند روال هر سال حدس و گمان هایی ارائه دهیم، این پرچم دار در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. در آخرین خبر ها بر این نکته تاکید شده بود که سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار خواهد گرفت و دیگر خبری از دکمه هوم فیزیکی دایره ای شکل نیست، حالا باید به این موضوع نیز بپردازیم که دوربین جلو یا همان دوربین سلفی نیز به صورت نامرئی و یا نامحسوس بر روی گوشی هوشمند قرار دارد و در زیر شیشه صفحه نمایش است و از بیرون نمی توان به وضوح محل قرار گیری دوربین جلو را دید.
    این موضوع و این تغییر مثبت است یا منفی؟ برای پاسخ دادن به این سؤال بسیار زود است و باید صبر کرد و دید که آیا در اخبار درز کرده بعدی جزئیات بیشتری از این ایده مطرح می شود یا نه. اگر بخواهیم در همین سطح این موضوع را بررسی کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که با وجود فقدان دکمه هوم فیزیکی و قرار گرفتن دوربین جلو زیر صفحه نمایش، بر روی صفحه نمایش دیگر چیزی جز خود صفحه نمایش قرار نخواهد داشت و این طراحی و این سبک ما را به سوی هر چه کاربردی شدن گجت ها می برد.
    اگر چه این روز ها ترند صفحه نمایش لبه به لبه به شدت در میان کمپانی های تولید گوشی های هوشمند باب شده است و ال جی و سامسونگ آخرین پرچم داران خود را با این روش ارائه کرده اند، به نظر می رسد اپل قصد دارد تا نوآوری را چاشنی کار خود کند تا کاپ قهرمانی را در این میان به دست بیاورد. در این میان باید از کمپانی شیائومی نیز یادی کنیم که آخرین پرچم دار خود را با صفحه نمایش لبه به لبه ارائه خواهد داد.

    در آخرین خبر ها به این نکته اشاره شده است که ضخامت آیفون 8 چیز حدود 4 میلی‌متر خواهد بود، یعنی از نیم سانت هم کمتر! باید باز هم به این موضوع اشاره کرد که هم‌زمان با رونمایی از آیفون 8 از آیفون 7S و 7S پلاس نیز رونمایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر