نگاهی به بازار موبایل در آستانه عید نوروز

عصر کالا- بازار دیجیتال از جمله بازار موبایل، سخت افزار و کامپیوتر همواره در آستانه نوروز در التهابی عجیب قرار دارد اما در مجموع، امسال، سال متفاوتی برای بازار موبایل ایران بوده است.

نگاهی به بازار موبایل در آستانه عید نوروز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایلنا، بازار شب عید تنها به بازار آجیل، گوشت و محصولاتی از این قبل محدود نمی‌شود. یکی از بازارهای داغی که امروزه شاهد بزرگ‌شدن هر چه بیشتر آن هستیم، بازار موبایل و مخصوصا گوشی‌های هوشمند است که توانسته یکی از دغدغه‌های افراد کوچک تا بزرگ باشد و گردش مالی بسیار بزرگی را به خود اختصاص دهد.

    طی سال‌های اخیر، بازار موبایل ایران رشد بسیار بزرگی داشته است و میزبان بسیاری از برندها بوده است تا حدی که باید گفت تا به امروز در حدود 50 برند به صورت رسمی و غیر رسمی در آن حضور دارند. این بازار بزرگ که سود بسیار خوبی برای وارد کننده و فروشندگان دارد، امسال وضعیت چندان پایداری  به دلیل شایعات ایجاد شده منتسب به طرح رجیستری، گران شدن قیمت‌ها در امارت متحده عربی و کاهش موجودی در انبارهای داخلی، نداشت و همه این موارد باعث شد تا قیمت موبایل در بازار افزایش و در نتیجه برخی گوشی‌ها کمیاب شوند.

    از طرفی با گران شدن قیمت موبایل در امارت متحده عربی و کاهش واردات از اوایل اسفند ماه، فروشندگان تصمیم گرفتند تا از سود خود کاهش دهند تا قیمت‌ها افزایش زیادی نداشته باشد تا به این شکل بتوانند نقدینگی پیدا کنند و محصولات بیشتری به فروش برسانند اما در کمال تعجب بعد از یک شوک شدید به بازار و ثابت شدن دوباره بازار، بسیاری از خریداران به دلیل نداشتن پول کافی در شب عید به سراغ گوشی‌های گران قیمت و پرچمدار بازار نرفتند و تنها انتخاب‌های خود را به گوشی‌های میان‌رده تا یک میلیون و سیصد هزار تومان محدود کردند.

    استقبال پایین مردم در این روزهای عید باعث شده است تا روند سیر نزولی قیمت‌ها و در برخی از گوشی‌ها با ثابت ماندن قیمت‌‌ها مواجه شویم. این درحالیست که بعد از عید نوروز در اواسط فروردین ماه کمی قیمت‌ها افزایش خواهند داشت ولی با ورود چندین مدل از گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده به بازار ایران، برخی مدل‌ها دچار کاهش قیمت شدیدی خواهند شد.

    در هر صورت اگر شما نیز قصد دارید تا یک موبایل هوشمند خریداری کنید، بهتر است تا بیشتر صبر کنید و در اوایل یا اواسط اردیبهشت ماه 96 به سراغ انتخاب‌های خود بروید تا بتوانید با بهترین قیمت ممکن در بهترین زمان، گوشی مناسب خود را خریداری کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر