پیش از گم شدن آیفون‌تان بخوانید

عصر کالا- اگر آیفون، آی‌پد یا آیپادتاچ خود را گم کرده یا دستگاهتان به سرقت رفت، می‌توانید اقداماتی را برای یافتن دستگاه خود انجام دهید. البته لازم است پیش از آن، از راه‌هایی که اپل برای کاربران محصولات خود قرار داده استفاده کنید تا در صورت بروز چنین مشکلی، گوشی خود را پیدا کرده و از داده‌هایتان محافظت کنید.

پیش از گم شدن آیفون‌تان بخوانید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، برای فعال کردن این قابلیت، وارد گزینه iCloud.com/find روی مک‌بوک یا کامپیوتر شخصی خود شده یا از Find My iPhone روی آیفون، آی‌پد یا آیپادتاچ دیگری استفاده کنید. بخش Find My iPhone را باز کرده و دستگاهی را انتخاب کنید که می‌خواهید مکان آن را روی نقشه نشان دهد. بدین‌ترتیب اگر دستگاه شما در آن اطراف باشد، صدایی ایجاد کرده و می‌تواند به شما کمک می‌کند آن را پیدا کنید.

    در صورتی که گوشی‌تان را جایی گم کرده‌اید، می‌توانید از حالت گمشده استفاده کنید. با استفاده از این حالت، شما می‌توانید از راه دور و با استفاده از یک کد چهار رقمی، دستگاه خود را قفل کنید و پس از آن پیامی حاوی شماره همراه شما روی گوشی قفل‌شده ظاهر می‌شود و این امکان را در اختیار فردی که دستگاه شما را پیدا کرده قرار می‌دهد تا بتواند دستگاهتان را به شما بازگرداند.

    البته در صورتی که گوشی شما مفقود نشده و دزدیده شده باشد، همین برنامه موقعیت دقیق جغرافیایی و آدرس مکانی دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با مراجعه به دستگاه‌های قانونی محلی، دستگاه خود را بیابید.

    همچنین برای اینکه از دسترسی هر فرد دیگری به اطلاعات دستگاه گمشده‌تان جلوگیری کنید، می‌توانید اطلاعات آن را  از راه دور پاک کنید. البته وقتی که اطلاعات دستگاه خود را پاک می‌کنید، تمامی اطلاعات شما (شامل اعتبارهای مختص اپل) از دستگاه حذف خواهد شد و دیگر قادر نخواهید بود که با استفاده از Find My iPhone آن را بیابید. پس از اینکه دستگاه را پاک کردید، نمی‌توانید آن را ردیابی کنید. اگر پس از پاک کردن، دستگاه را از حساب خود جدا کنید قفل آن خاموش می‌شود و این موضوع به شخص دیگری اجازه می‌دهد که دستگاه شما را فعال و از آن استفاده کند.

    اگر دستگاهiOS  شما خاموش بود، همچنان می‌توانید آن را در حالت گمشده قرار دهید، آن را قفل کنید یا از راه دور اطلاعات آن را پاک کنید. بدین‌ترتیب با روشن شدن دستگاه، این اقدامات صورت می‌گیرند. همچنین می‌توانید با وارد کردن کد عبور، حالت گمشده در دستگاه خود را خاموش کنید و یا از طریق iCloud.com یا اپلیکیشن Find My iPhone این کار را انجام دهید.

    اما اگر پیش از اینکه گوشی‌تان گم یا دزدیده شده باشد، قابلیت Find My iPhone را روشن نکرده باشید، نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید تا مکان دستگاه شما را نشان دهد. با این وجود می‌توانید اقداماتی را انجام دهید تا از اطلاعات خود محافظت کنید.

    بهترین راه، تغییر کلمه عبور Apple ID است. با عوض کردن کلمه عبور Apple ID می‌توانید از دسترسی افراد به اطلاعات iCloud یا استفاده از سایر خدمات (مانند iMessage یا iTunes) از طریق دستگاه گمشده‌تان جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید کلمه‌های عبور حساب‌های اینترنتی روی دستگاهتان شامل ایمیل و شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر خود را تغییر دهید.

    همچنین می‌توانید مفقود شدن یا به سرقت رفتن دستگاه خود را به مراجع قانونی اطلاع داده و شماره سریال دستگاه خود را در اختیار آنها قرار دهید. گزارش دستگاه مفقودی را نیز باید به اپراتور خود دهید و اپراتور می‌تواند سیم‌کارت شما را غیرفعال کرده و با این راه از سوءاستفاده‌هایی مانند تماس تلفنی، پیام متنی و سایر استفاده‌های اطلاعاتی جلوگیری کند.

    قابلیتFind My iPhone  تنها راهی است که شرکت اپل ارائه داده و می‌توان با استفاده از آن، دستگاه گمشده و یا دزدیده شده خود را ردیابی کنید، بنابراین اگر این قابلیت پیش از گم شدن روش دستگاه شما فعال نشده باشد، اپل خدمت دیگری را نمی‌تواند در جهت ردیابی گوشی به شما ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر