شیائومی می میکس ۲؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه تاکنون درباره‌ی آن می‌دانیم

عصر کالا- در مقاله‌ی پیش رو یک جمع‌بندی کلی از شایعات و خبرهای مرتبط با شیائومی می میکس ۲ ارائه می‌دهد؛ گوشی هوشمند بدون حاشیه‌ای که در ۲۰ شهریور رونمایی می‌شود.

شیائومی می میکس ۲؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه تاکنون درباره‌ی آن می‌دانیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، شیائومی سال گذشته با معرفی گوشی هوشمند شیائومی می میکس، به‌طور رسمی روند ساخت گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه را در بین شرکت‌های تولیدکننده آغاز کرد. البته پیش‌تر، شرکت شارپ نیز یک گوشی بدون حاشیه معرفی کرده بود؛ اما محصول ژاپنی‌ها چندان بر شرکت‌های دیگر تأثیرگذار نبود. حاشیه‌های بالا و چپ و راست می میکس بسیار باریک هستند و فقط بخش پایین نمایشگر این گوشی کمی حاشیه دارد که از دوربین جلویی دستگاه میزبانی می‌کند.

    پس از معرفی گوشی هوشمند می میکس، سایر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ هوشمند از جمله سامسونگ، ال‌جی و اسنشال، گوشی‌های بدون حاشیه‌ی خود را معرفی و به بازار عرضه کرده‌اند. این یکی از دلایلی است که باعث شده کمپانی شیائومی نیز به فکر معرفی نسل جدید گوشی بدون حاشیه‌ی می میکس باشد و بر همین اساس انتظار داریم اواخر سال جاری شاهد معرفی می میکس 2 باشیم.

    شیائومی می میکس 2

    در این مطلب ما نگاهی دقیق‌تر به تمامی شایعات و خبرهای مرتبط با گوشی هوشمند مورد انتظار شیائومی می میکس 2 خواهیم داشت. همچنین در مورد تاریخ معرفی این محصول صحبت خواهیم کرد. افزون بر این در مورد مشخصات فنی، طراحی و سایر ویژگی‌های این دستگاه بحث خواهیم کرد تا دیدگاهی بهتر از اینکه باید انتظار چه محصولی را داشته باشید، به دست آورید.

    پیش از اینکه وارد جزئیات شویم، اجازه بدهید اعلام کنیم آنچه در این مطلب بیان می‌شود به‌طور رسمی تأیید نشده است و بنابراین نمی‌توان صحت این اطلاعات را در حال حاضر تأیید کرد. شیائومی تاکنون نسبت به تأیید یا رد بیشتر شایعات گوشی می میکس 2 خودداری کرده است. این شرکت احتمالا تصمیم دارد بیشتر جزئیات مربوط به نسل دوم گوشی هوشمند بدون حاشیه‌ی می میکس را در روز معرفی اعلام کند.
    تاریخ معرفی

    گوشی هوشمند شیائومی می میکس در اکتبر سال 2016 معرفی شد و سپس یک ماه بعد در بازار کشور چین عرضه شد. به‌ نظر می‌رسد این شرکت امسال سرعت این فرآیند را کمی افزایش دهد؛ زیرا هم‌اکنون تنها چند ساعت تا معرفی رسمی گوشی هوشمند می میکس 2 زمان باقی مانده است.

    شیائومی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو اعلام کرده است که فبلت مورد اشاره در تاریخ 11 سپتامبر (فردا) و در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت معرفی خواهد شد. شیائومی یک تصویر تبلیغاتی منتشر کرده که در آن تاریخ معرفی و عکس نیم‌رخی از گوشی مورد بحث به نمایش درآمده است. شما می‌توانید این تصویر تبلیغاتی را در ادامه مشاهده کنید.

    اگرچه در حال حاضر می‌دانیم که گوشی بدون حاشیه‌ی می میکس 2 چه زمانی معرفی خواهد شد؛ اما همچنان مشخص نیست که این محصول چه زمانی به بازار عرضه می‌شود. البته انتظار می‌رود این محصول حداقل در کشور چین از ماه اکتبر به بازار عرضه شود.

    گوشی‌های هوشمند شیائومی معمولا در بازارهای غربی از جمله ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه نمی‌شوند. این احتمال وجود دارد که شرایط یادشده با معرفی گوشی هوشمند می میکس 2 تغییر کند، اگرچه نمی‌توان این مورد را کاملا تأیید کرد. درهرحال با توجه به وضعیت عرضه‌ی نسل قبلی این محصول یعنی می میکس، شاید مدل جدید این محصول نیز در بازارهای خارج از مرز چین نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد؛ البته کاربران نواحی دیگر برای عرضه‌ی می میکس 2 باید زمان بیشتری صبر کنند. گوشی هوشمند شیائومی می میکس در چند کشور دیگر از جمله امارات و ویتنام عرضه شده است.
    مشخصات فنی

    گوشی هوشمند شیائومی می میکس 2 درست همانند نسل قبلی خود، یک محصول کاملا رده‌بالا خواهد بود. برخی از مشخصات فنی این دستگاه توسط منابع مختلف اعلام شده که البته در برخی از شایعات، داستان متفاوتی نسبت به سایر خبرها در مورد ویژگی‌های فنی می میکس 2 بیان شده است.

    آنچه تا به این لحظه در مورد مشخصات فنی دستگاه نامبرده می‌دانیم، این است که شیائومی تصمیم گرفته است از تراشه‌ی اسنپدراگون 835 در آن استفاده کند. این پردازنده‌ همچنین در گوشی‌های پرچم‌دار سایر شرکت‌ها از جمله اچ‌تی‌سی یو 11، ا‌ل‌جی وی 30 و وان‌پلاس 5 نیز به‌ کار گرفته شده است. این موضوع اخیرا توسط کوالکام چین و از طریق شبکه‌ی اجتماعی ویبو تأیید شده و کوالکام چین در واقع یک تصویر تبلیغاتی در حساب کاربری خود منتشر کرده است که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید.

    بسیاری از ویژگی‌های فنی گوشی هوشمند می‌ میکس 2 توسط بنچمارک جی‌اف‌ایکس بنچ مشخص شده است. در واقع باید اشاره کنیم که گوشی مورد بحث در ماه جولای در این بنچمارک رؤیت شد. این محصول علاوه‌ بر بهره بردن از پردازنده‌ی اسنپدراگون 835، به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که گفته می‌شود این دوربین در لبه‌ی پایینی پنل جلویی دستگاه تعبیه خواهد شد. مسلما این جایگاه، برای دوربین سلفی بهترین مکان ممکن نیست؛ اما به دلیل حاشیه‌های کم می میکس 2، به‌ نظر می‌رسد جایگاه بهتری برای قرار دادن این قطعه وجود نداشته باشد.

    در شایعات به این مورد هم اشاره شده است که نسل جدید گوشی هوشمند بدون حاشیه‌ی شیائومی به یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی مجهز خواهد بود. البته در برخی دیگر از شایعات گفته شده است می میکس 2 از یک پنل امولد بهره خواهد برد. رزولوشن این نمایشگر 2540 در 1440 پیکسل خواهد بود؛ اما این احتمال وجود دارد که شیائومی همچنان از رزولوشن 2040 در 1080 صفحه نمایش نسل اولیه‌ی گوشی مورد بحث، در می میکس 2 نیز استفاده کند.

    بر اساس اعلام وب‌سایت مای‌درایورز، گوشی هوشمند شیائومی می میکس 2 در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که اشاره کردیم، یک مدل از این محصول به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز خواهد بود و مدل دوم از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد. متأسفانه انتظار نمی‌رود این محصول از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی پشتیبانی کند.

    اما در شایعات مختلف اطلاعات متفاوتی در مورد دوربین می میکس 2 مطرح شده است. برخی مدعی شده‌اند که این محصول به یک دوربین 12 مگاپیکسلی پشتی مجهز خواهد بود و این در حالی است که در یک‌سری دیگر از شایعات اعلام شده که می میکس 2 از یک دوربین 19 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. البته بعضی از منابع اعلام کرده‌اند که این محصول همانند بسیاری از پرچم‌داران امروزی به یک دوربین دوگانه‌ی پشتی مجهز خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های شایع شده برای می میکس 2 می‌توان به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، سیستم تشخیص چهره و سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 7.1.1 به همراه رابط کاربری اختصاصی شیائومی موسوم به MIUI 9 اشاره کرد.
    طراحی

    لی جون، مؤسس کمپانی شیائومی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه‌ی اجتماعی ویبو تأیید کرده که گوشی هوشمند می میکس 2 توسط فیلیپ استارک طراحی شده است. فیلیپ استارک در واقع طراحی نسل اولیه‌ی این گوشی هوشمند را هم بر عهده داشت. تا لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله هیچ تصویری به‌طور رسمی از گوشی می میکس 2 منتشر نشده؛ اما استارک در صفحه‌ی فیسبوک خود یک ویدیو از طرح مفهومی این محصول به اشتراک گذاشته است. در ویدیوی مورد بحث پنل جلویی گوشی مورد انتظار می میکس 2 به‌ نمایش درآمده که نشان‌دهنده‌ی حاشیه‌های بسیار کم در اطراف نمایشگر این محصول است. در لبه‌ی بالایی و چپ و راست این گوشی حاشیه‌های بسیار باریکی وجود دارد و لبه‌ی پایینی دستگاه، ضخامتی در حد نصف لبه‌ی پایینی نمایشگر گلکسی اس 8 دارد.

    به یاد داشته باشید که طرح ارائه‌شده در ویدیوی مورد بحث، صرفا یک طرح مفهومی است و به همین دلیل احتمال دارد مدل نهایی می میکس با این طرح تفاوت‌هایی داشته باشد. درهرحال نکته‌ی قابل توجه در مورد ویدیوی یادشده این است که توسط طراح اصلی گوشی می میکس منتشر شده است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که تفاوت زیادی بین طرح موجود در ویدیو و مدل نهایی گوشی هوشمند می میکس 2 وجود نداشته باشد.

    بر اساس طرح‌های ارائه‌شده در شایعات، احتمال داده می‌شود که می میکس 2 نسبت به مدل اولیه‌ی این محصول از نظر ابعاد نمایشگر، یک دستگاه کامپک‌تر باشد. مای‌درایورز با استناد به منابع ناشناس، مدعی شده است که گوشی هوشمند می میکس 2 از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی 93 درصد بهره خواهد برد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که مدل اولیه‌ی گوشی یادشده، از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی 91.3 درصد بهره می‌برد.

    علاوه بر ویدیوی مورد بحث، یک تصویر منتسب به گوشی هوشمند می میکس 2 نیز در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شده است. به نظر می‌رسد مشخصات و ویژگی‌هایی که بر اساس ویدیوی مفهومی استارک به آن‌ها اشاره کردیم در مورد این تصویر نیز صدق می‌کنند. همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، گوشی می‌ میکس 2 حاشیه‌های بسیار باریکی خواهد داشت و ظاهر این محصول بسیار جذاب خواهد بود.

    البته باید اشاره کنیم که تصاویر دیگری از گوشی هوشمند می میکس 2 در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شده‌اند که همگی نسبت نمایشگر به بدنه‌ی قابل توجه این محصول را تأیید می‌‌کنند. افزون بر این، تاکنون چندین تصویر رندر نیز از نمای جلویی فبلت مورد اشاره در دسترس قرار گرفته است.

    جدیدترین تصویر مرتبط با گوشی می میکس 2 توسط مدیرعامل شرکت شیائومی و باز هم در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است. متأسفانه در این تصویر شکل واقعی گوشی مورد بحث به نمایش در نیامده و ظاهرا هدف از انتشار این تیزر، بالا بردن اشتیاق مخاطبان برای معرفی می میکس 2 بوده است.

    در برخی دیگر از تصاویر مرتبط به فبلت می میکس 2، جعبه‌ی این گوشی در دو مدل ساده و طرح‌دار دیده می‌شود. متأسفانه تاکنون تصویری که نشان‌دهنده‌ی بخش پشتی می میکس 2 باشد در دسترس قرار نگرفته است و به همین دلیل نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که آیا این محصول به دوربین دوگانه‌ی پشتی مجهز خواهد بود یا همچنان شیائومی از یک دوربین تکی در این محصول استفاده خواهد کرد.
    قیمت

    هنگامی که گوشی هوشمند شیائومی میکس در چین عرضه شد، قیمت مدل 128 گیگابایتی این محصول که از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد حدود 525 دلار تعیین شد. این در حالی است که قیمت مدل 256 گیگابایتی این محصول با رم 6 گیگابایتی معادل 600 دلار بود. اگر جدیدترین شایعات مرتبط با می میکس 2 واقعیت داشته باشند، متأسفانه باید اعلام کنیم که قیمت این محصول بیشتر از نسل قبلی خواهد بود. بنا به گزارش مای‌درایورز، مدل پایه‌ی می میکس 2 با رم 6 گیگابایت و حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 600 دلار به فروش خواهد رسید. طبق همین گزارش انتظار می‌رود مدل 256 گیگابایتی این دستگاه با رم 8 گیگابایتی به قیمت 750 دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

    البته قیمت‌های اعلام‌شده به احتمال زیاد فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده‌اند و بنابراین این ارقام برای بازارهای غربی کمی تغییر خواهد کرد و به احتمال زیاد بیشتر خواهد شد. اگر گوشی هوشمند می میکس 2 به‌طور انحصاری فقط در بازار کشور چین عرضه شود، علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را از طریق خرده‌فروشی‌های آنلاین خریداری کنند؛ زیرا اغلب این خرده‌فروشی‌ها محصولات خود را به سراسر جهان ارسال می‌کنند. از جمله خرده‌فروشی‌های آنلاین که احتمالا می‌توانید گوشی‌ می میکس 2 را از آن‌جا تهیه کنید، می‌توان به GearBest اشاره کرد. البته با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی مثل مالیات و هزینه‌ی واردات، انتظار می‌رود قیمت نهایی می میکس 2 برای کاربرانی که در چین زندگی نمی‌کنند، کمی بیشتر از قیمت اصلی این دستگاه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر