گلکسی S۸ پلاس؛

زیبای مسحورکننده سامسونگ!

عصر کالا- سامسونگ در همه‌ی این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و اکنون پس از ارائه ۸ نسل از سری Galaxy S همچنان روندی نامعلوم رو پیش گرفته است.

زیبای مسحورکننده سامسونگ!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بازار نیوز، اگر به سال‌های قبل باز گردیم انتقاد کاربران به پلاستیکی بودن گوشی‌های سامسونگ و کیفیت ساخت پایین به خصوص در گلکسی اس 5 موجب شد سامسونگ پس از مدت‌ها به استفاده از مواد اولیه دیگر روی آورد.

    اکنون پس از سال‌ها و پس از شکست بزرگ Galaxy Note 7، سامسونگ پا را فراتر گذاشته و یک گوشی با شاخصه‌های منحصربفرد روانه بازار کرده که هر علاقه‌مندی به دنیای گجت‌ها را مجذوب خود می‌کند. همراه کلیک باشید تا نگاهی به Galaxy S8+ داشته باشیم.

    طراحی
    چند سالی است که سامسونگ نسل جدیدی از صفحه نمایش‌های خمیده را تحت عنوان نخسه Edge به بازار عرضه می‌کند. این بار اما سامسونگ با زیرکی تمام تنها یک نخسه از Galaxy S8+ به بازار عرضه کرده و لبه‌های آن به شکل خمیده تعبیه شده است. البته نسبت به Galaxy S7 Edge این خمیدگی خیلی کمتر و البته با ظرافت خاصی برروی S8+ قرار گرفته است. در واقع پس از به دست گرفتن گوشی متوجه می‌شوید که این کار تنها برای حذف حاشیه‌ها و زیباتر جلوه نمودن این گوشی انجام شده است. بسیاری از کارشناسان با انتقاد از سیاست جدید سامسونگ در عدم ارائه یک نسخه معمولی از S8، جذابیت این تلفن همراه را زیر سوال برده‌اند اما این نهایت زیرکی و زکاوت سامسونگ را به نمایش می‌گذارد.

    اما شاید مهم‌ترین مسئله در بخش جلوی S8 و S8+ حذف دکمه فیزیکی Home است. این سنت قدیمی سامسونگ که سال‌ها این شرکت را گریبانگیر خود کرده بود، اکنون برای همیشه از روی صفحه نمایش نسل هشتم سری S حذف شده و احتمالا باید منتظر آن باشیم تا زبان جدید طراحی سامسونگ به گوشی‌های دیگر این شرکت نیز سرایت کند.

    ظرافت و زیبایی واقعی این گوشی زمانی قابل لمس است که آن در دست بگیرید و روشنش کنید. اینجاست که متوجه می‌شوید تمام گوشی‌هایی که پیش از این با آن کار کرده بودید شاید تنها یک شوخی بوده‌اند.

    برآمدگی دوربین اکنون کاملا حذف شده و بخش پشت گوشی کاملا مسطح و یک دست است. اما قرار گیری سنسور اثر انگشت دقیقا کنار دوربین موجب شده تا دست کاربر اشتباها با دهانه لنز برخورد کرده و موجب کثیفی آن شود و از سوی دیگر در S8+ به دلیل بزرگ بودن سایز گوشی رساندن انگشت به آن بیش از حد سخت و طاقت فرسا شود.

    اما شاید یکی از کم کاربردترین و بی استفاده‌ترین موارد در نسل هشتم کهکشانی‌های سامسونگ به خصوص در ایران، دکمه دستیار جدید این شرکت یعنی همان BIXBY است که در بخش چپ این گوشی زیر دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا جای داده شده است. این دکمه مزاحم قطعا در هنگام کم و زیاد کردن صدا و گاها بصورت اشتباه، شما را دچار دردسر می‌کند.

    ساخت و کیفیت
    بعد از انتقادات شدیدی که کاربران به گوشی های پلاستیکی سامسونگ رو داشتند، این شرکت پلاستیک را کنار گذاشت و از شیشه و فلز به عنوان جایگزین استفاده کرد. در جدیدترین نسخه از سری S سامسونگ نیز همین روال ادامه پیدا کرده است. کیفیت ساخت گالکسی اس 8 و اس 8+ مثال زدنی است و حس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌کند. اما موضوعی که کمی ذهن کاربر را مکدر می‌کند به جا ماندن اثر انگشت برروی محصول است. با این وجود کیفیت ساخت این محصول بسیار بالاست و حس بسیار خوبی را به کاربر القا می‌کند.

    خانواده جدید سامسونگ دارای مجوز IP68 است بدین معنا که دارای مقاوت در برابر آب به عمق یک متر و نیم و ماندگاری به مدت 30 دقیقه است.

    صفحه نمایش
    گالکسی اس8+ به یک صفحه نمایش بزرگ 6٫2 اینچی با وضوح 2960 در 1440 پیکسل دارای تراکم پیکسلی 529PPI و نسبت تصویر 18٫5 به 9 از نوع Super Amoled و دارای پوشش Gorilla Glass 5 است. همچنین دارای قابلیت همیشه روشن است که این بار یک تصویر پس زمینه نیز به آن اضافه شده که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

    صفحه نمایش نسبتا بزرگ این گوشی کار کردن با یک دست را کمی سخت می‌کند به همین منظور سامسونگ قابلیتی را برای استفاده از تلفن همراه با یک دست در Galaxy S8+ تعبیه نموده که اکثرا مورد استفاده کاربران در زمان استفاده یک دست قرار می‌گیرد.

    در بخش تنظیمات امکاناتی جهت تغییر رزولوشن تصویر و اندازه و تنظیمات رنگ و نور این صفحه نمایش تعبیه شده است که امکانات شخصی سازی بیشتری به کاربران عرضه می‌کند.

    نسبت تصویر 18٫5 به 9 که پیش از این، توسط شرکت LG در گوشی G6 نیز به کار رفته بود، موجب درج یک Scope تصویر در هنگام نمایش ویدیو و فیلم‌ها می‌شود، چرا که این یک نسبت تصویر تقریبا جدید است و هنوز ویدیوهای زیادی با این نسبت تولید نشده‌اند. البته این موضوع خیلی نگران کننده نیست چرا که دکمه‌ای جهت تنظیم نسبت تصویر ویدیوها نیز وجود دارد.

    اما مشکل دیگری که در مورد این نسبت تصویر عجیب وجود دارد، سایز برخی اپلیکیشن‌هاست که هنوز با آن تطابق ندارد و موجب پدید آمدن بخشی خالی در بالای نمایشگر می‌شوند.

    دوربین
    کیفیت دوربین عکاسی این گوشی چیزی خارج از عرف تلفن‌های همراه نیست. با این حال دوربین گوشی جدید سامسونگ از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است. تنظیمات پیشرفته در این گوشی موجب می‌شود تا علاقه‌مندان به دنیای عکاسی نگاه ویژه ای به این گوشی داشته باشند. کیفیت عکس گالکسی اس 8 تفاوت آنچنانی به نسل پیشین خود ندارد و همچون گذشته تصاویر قابل قبولی در شرایط مختلف ارائه می‌دهد.

    اما شاید دوربین جلوی کهکشانی جدید بیشتر توجه کاربر را به خود جلب کند، چرا که سامسونگ توجه ویژه‌ای به این دوربین سلفی نشان داده و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 1٫7 برروی آن قرار داده که عکس‌های با کیفیتی ارائه می‌دهد.

    دستیار هوشمند BIXBY
    سال‌هاست که شرکت‌های مختلفی همچون اپل، مایکروسافت و گوگل دستیار‌های تلفن همراه خود را به بازار عرضه کرده‌اند. این بار نوبت سامسونگ رسیده تا با یک نوع آوری جدید، دستیاری هوشمند با نام BIXBY عرضه کند. این دستیار برخلاف سایر دستیارهای هوشمند، قابلیت استفاده از دوربین و عکس را نیز برای ارائه اطلاعات به کاربر دارد. گویا سامسونگ آن‌قدر روی این محصول جدید خود تاکید داشته که یک دکمه فیزیکی مخصوص نیز برای آن قرار داده است. همان دکمه آزار دهنده‌ای که پیش‌تر هم راجع به آن گفتیم.

    سیستم عامل و نرم افزار
    گالکسی اس8+ از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید که به رابط کاربری جدید سامسونگ مجهز شده است. این رابط کاربری برخلاف TouchWiz، خیلی سریع و البته زیباتر پیاده شده است.

    بسیاری از نرم افزارهای بی کاربرد و اضافی از سامسونگ حذف شده ولی بعد از راه اندازی آن به اجبار باید 10 نرم افزار پیشنهادی را از گوگل پلی دانلود کنید.

    سخت افزار
    پردازگشر این گوشی  Exynos 8895 octa core ساخت شرکت سامسونگ به خوبی از پس هرکاری در این گوشی بر می‌اید. نظر شما را به تعدادی از benchmark های تهیه شده از این گوشی جلب می‌کنیم. همانطور که در ادامه می بینید این گوشی دارای بالاترین امتیاز در کنار سایر رقیبان خود است.

    در کل محصول جدید سامسونگ از زیبایی خاصی برخوردار است و ویژگی‌های خاصی در ان گنجانده شده که قطعا علاقه‌مندان به سری محصولات سامسونگ را مجذوب خود خواهد کرد. اگر آماده گذر از «کران» هستید، این محصول را از دست ندهید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر