در ایام نوروز برای گوشی‌هایتان رمز بگذارید

عصر کالا- با توجه به احتمال جا ماندن گوشی و تبلت در ایام نوروز حتما برای آنها رمز بگذارید.

در ایام نوروز برای گوشی‌هایتان رمز بگذارید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد حمید کیانی رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه سوءاستفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی با هدف هتک حیثیت و اخاذی، گاها از سوی دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد که به اطلاعات فرد دسترسی یافته‌اند، به شهروندان هشدار داد: با توجه به دید و بازدیدهای نوروزی و مسافرت رفتن و احتمال جا ماندن گوشی تلفن همراه یا تبلت حتما بر روی سیستم‌های خود مثل گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاب و غیره رمز گذاری کنند.

    سرگرد کیانی تصریح‌ کرد: متاسفانه نداشتن رمز و رمز گذاری ساده باعث می‌شود تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن و حتی جا ماندن گوشی هوشمند، تبلت و غیره اطلاعات مهم و شخصی کاربران در دسترس دیگران قرار گیرد.

    وی ادامه داد: کاربران باید علاوه بر رمزگذاری بر روی سیستم، حتما بر روی فایل‌های مهم و حتی شبکه اجتماعی نصب شده در سیستم هم رمزگذاری کنند تا مانع دسترسی دیگران به این اطلاعات شوند.

    سرگرد کیانی تاکید کرد: عدم رمز گذاری بر روی سیستم‌های هوشمند باعث می‌شود تا اطلاعات مهم و شخصی افراد که بر روی این سیستم‌ها ذخیره شده است در صورت به سرقت رفتن یا جا ماندن و مفقود شدن به راحتی در اختیار دیگران قرار گیرد و با در اختیار داشتن این اطلاعات بخواهند از شما سوءاستفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه برخی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا که سوءاستفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی کاربران می‌باشد از سوی دوستان و آشنایان صورت گرفته است، تاکید کرد: حتما برای رمز گذاری بر روی سیستم‌ها و فایل‌های مهم ذخیره شده بر روی گوشی هوشمند، تبلت و غیره از رمزهای پیچیده و ترکیبی استفاده کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.

    سرگرد کیانی با اشاره به اینکه پلیس فتا در ایام تعطیلات نیز آماده خدمت رسانی به مسافران نورزی است، گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک گزارشات خود را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمیی به ما اطلاع رسانی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر