رگولاتوری اعلام کرد

مهاجرت ۸۰هزار مشترک موبایل در طرح ترابردپذیری

عصر کالا- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از جابجایی ۸۰ هزار سیم کارت در شبکه اپراتورهای تلفن همراه در راستای اجرای طرح ترابردپذیری و افزایش ۶۳ درصدی ضریب موفقیت این فرآیند، خبر داد.

مهاجرت ۸۰هزار مشترک موبایل در طرح ترابردپذیری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: «از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) تاکنون،164 هزار و 678 درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد 80 هزار و 145 ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.

    در شهریور سال جاری میزان درخواستهای ترابرد تکمیل شده 33 درصد بود که در پایان بهمن ماه به 63 درصد رسیده است. همچنین میزان درخواستهای ترابرد رد شده در شهریور 24 درصد بوده که در پایان بهمن ماه به 6.4 درصد رسیده است.

    درهمین حال میزان درخواستهای رد شده از سوی اپراتورها در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و از 7.5 درصد به 6.6 درصد رسیده است. میزان درخواستهای ترابرد تکمیل شده نیز از 59 درصد در پایان دی ماه به 65.7 درصد در پایان بهمن ماه رسیده که یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد ترابردپذیری است.

    30 درصد از درخواست‌های ترابرد ثبت شده از سوی متقاضیان لغو شده و 16 درصد از درخواستها نیز به دلیل موارد 12 گانه در قواعد تجاری مانند عدم احراز هویت، عدم پرداخت صورتحساب و عدم رعایت ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری یا دائمی به دائمی) رد شده‌اند.

    حدود 23 درصد از درخواستهای ترابرد نیز به علت پاسخ ندادن مشترک به پیامک تائید ارسالی از سوی مرکز مدیریت Time out شده‌اند که البته به دلیل آشنائی نسبی مشترکین با مراحل ترابردپذیری این آمار نسبت به ماههای گذشته کاهش یافته است.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر