۵ دروغ بزرگ درباره آیفون

عصر کالا- در گوشه کنار فضای مجازی، ویژگی های جذاب و جالبی به گوشی های آیفون نسبت داده می شود، که انجام آنها باعث شده تا گوشی های زیادی از بین برود.

۵ دروغ بزرگ درباره آیفون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از ایران مطلی، هیچ چیز مانند یک شوخی تمام عیار لذت بخش نیست! و اینترنت و فضای مجازی نیز سهم عمده ای در پراکنده شدن شایعات و اطلاعات نادرست دارد.

    اما با گذشت مدت زمان زیاد تجربه کردن شایعات گوناگون، همچنان دیده می شود که برخی افراد در دام شایعات جدید می افتند و آنها را که به ظاهر جذاب هستند، باور می کنند. برخی از افراد نیز هستند که بی توجه به دنیای حقیقی و پیرامون، تمام اطلاعات و نوشته های فضای مجازی را بدون دقت و تأمل باور می کنند.

    به هر حال، یکی از شایع ترین مباحث دست انداختن دیگران، گوشی آیفون شرکت اپل است. در ادامه به بررسی مشهورترین شایعات آیفون می پردازیم که در فضای مجازی به عنوان «نکات»، «حقایق»، و «هک» معرفی شده اند، و پرداختن و انجام دادن آنها موجب از بین رفتن و یا غیر قابل استفاده شدن گوشی می شود.

    1- iOS 7 ضد آب است!

    از داغ ترین ویژگی های معرفی شده برای آیفون 7 (و 7 پلاس)، ضد آب بودن آن است. واضح است که ضد آب بودن یک گوشی و یا هر وسیله دیگر، یک پدیده فیزیکی است، که شرکت سازنده با انجام یک سری تغییرات موجب آن می شود. اما اتفاق دیگری که افتاد، فردی در سایت 4chan اعلام کرد که با ارتقای آیفون خود به iOS 7 ، به طرز عجیب و شگفت انگیزی، گوشی اش ضد آب شده است! و جالب تر اینکه بسیاری از افراد نیز این خبر را باور کردند!

    قربانیان به این فکر نکردند که یک سیستم عامل چگونه قرار است مانع از نفوذ آب به درون گوشی بشود. حتی اگر یک گوشی به عنوان ضد آب معرفی شده است، ضرورتی ندارد که ما شانس خود را با درون آب انداختن گوشی امتحان کنیم!

    2- درگاه مخفی هدفون آیفون 7 !

    از بحث برانگیزترین ویژگی های حذف شده در نسل هفتم آیفون، جک هدفون گوشی بود. البته یک هدفون بلوتوث و یا آداپتور استریو این مسئله را بر طرف می کند؛ اما بسیاری از کاربران همچنان ناراضی هستند. البته هستند کاربرانی که با وجود نبود ویژگی دلخواهشان باز هم به سراغ آیفون می روند، اما برخی دیگر از افراد پا را از این فراتر گذاشته و دست به اقدامی عجیب زده اند: آنها یک دریل در دست گرفته و با سوراخ کردن بدنه آیفون به دنبال درگاه مخفی آیفون 7 می گشتند!

    شروع این ماجرا از یک فیلم در یوتیوب بوده، که کاربران بسیاری در زیر فیلم نظر گذاشته اند که این کار را انجام داده اند ولی به نتیجه نرسیده اند!

    3- شارژ iOS 8 با مایکروویو!

    دستگاه های مایکروویو برای پختن و گرم کردن غذا بسیار مفید هستند، اما آیا تاکنون دیده اید که وسیله ی الکتریکی را درون مایکروویو قرار دهند؟

    باز هم در سایت 4chan فردی اعلام کرد که ios8 این قابلیت را دارد که اگر گوشی را برای چند لحظه در مایکروویو قرار دهید، به طور کامل شارژ می شود!

    4- پیام پنهان iOS!

    برخلاف موارد بالا، این مورد به یک ایراد حقیقی در سیستم عامل اپل باز می گردد که توسط برخی افراد مورد سوء استفاده قرار گرفت.

    ایراد این گونه بود که هر یک از آیفون و آیپرهای 64 بیتی جدید اپل، اگر تاریخ خود را روی 1 ژانویه 1970 قرار می دادند، و دستگاه را ری استارت می کردند دستگاهشان از کار می افتاد!

    اما این همه ی ماجرا نیست. عده ای در فضای اینترنت دست به شایعه پراکنی زدند که اگر می خواهید پیغام مخفی شرکت اپل را ببینید، تاریخ دستگاهتان را روی 1 ژانویه 1970 تنظیم کرده و دستگاه را خاموش و روشن کنید!

    5- خم کردن از ویژگی های آیفون است!

    یکی از مشکلات ناخواسته در طراحی آیفون 6، خم شدن آن در جیب، و یا مواقع تحت فشار بود؛ که باعث بوجود آمدن بسیاری از شایعات شده بود. یکی از این شایعات، اعلام خم شدن آیفون آن هم نه به عنوان یک ایراد، بلکه به عنوان یک ویژگی و قابلیت بود!

    حرف آخر

    نگاه گذرا به مطالب فوق ممکن است به ظاهر خنده دار و مفرح باشد. اما برای صاحبان گوشی های گرانقیمتی که از دست رفته اند، بسیار ناراحت کننده بوده است.

    توجه به این نکته ضروری است که اینترنت هیچ تضمینی در قبال ارائه اطلاعات درست و صحیح به شما ندارد، و عملکردن به داده های نامعتبر اینترنتی می تواند موجب وارد شدن خسارت به شما و اموالتان بشود. از این پس بعد از دیدن مطالب مشکوک، قبل از هر اقدامی در ابتدا یک جست وجوی ساده درباره آن انجام دهید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر