شکست سنگین پروژه تلفن همراه با باتری غول‌آسا

عصر کالا- شرکت Avenir Telecom چند ماه پیش در جریان کنگره جهانی موبایل، از تلفن غول‌آسایی تقریبا شش برابر باتری یک تلفن معمولی رونمایی کرد، اما شرکت اخیرا اعلام کرده به علت تامین نشدن بودجه موردنیاز خود از طریق سرمایه‌گذاری جمعی، این محصول تولید نخواهد شد.

شکست سنگین پروژه تلفن همراه با باتری غول‌آسا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، چند ماه پیش وقتی شرکت Avenir برای نخستین بار از پیش نمونه تلفن هوشمند خود با 18 هزار میلی‌آمپر ساعت باتری (معادل حدود شش برابر باتری یک تلفن معمولی) رونمایی کرد، خیلی زود تصاویر آن دست‌مایه خبرها و حتی شوخی‌های مطبوعاتی گردید. خصوصا که به لطف این باتری غول‌آسا، ضخامت گوشی معادل سه‌گوشی تلفن همراه معمولی بود. به زبان ساده مثل‌اینکه یک باتری همراه (پاوربانک) را پشت یک تلفن هوشمند چسبانده باشید. در زمان رونمایی، این محصول با انتقادات گسترده بسیاری از متخصصان هم روبرو بود. متخصصانی که به‌درستی معتقد بودند برای مواجهه با مشکلات فنی مثل محدودیت باتری تلفن هوشمند، همیشه آسان‌ترین راه، بهترین راه نیست.
    Avenir از ابتدا این پروژه را به‌صورت سرمایه‌گذاری جمعی بر روی وب‌سایت Indiegogo معرفی کرده و قرار بود در صورت برآورده شدن منابع مالی، تلفن تولیدی به قیمت 549 دلار به بازار عرضه شود. با این‌حال درنهایت تنها 15 هزار دلار از منابع مالی موردنیاز تامین شد که تنها کمی بیش از یک درصد بودجه لازم بود. این شرکت بودجه موردنیاز برای تولید این تلفن را یک‌میلیون دلار برآورد کرده بود که حتی در مورد پروژه‌های موفق هم تامین آن از طریق سرمایه‌گذاری جمعی به‌سختی ممکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر