گوگل سیستم محافظ جدید به گوشی‌هایش اضافه کرد

عصر کالا- گوگل به‌تازگی یک مکانیسم امنیتی جدید برای گوشی‌های هوشمند Pixel ۲ خود معرفی کرده که در آینده نزدیک، بدون واردکردن گذرواژه کاربر، امکان به‌روزرسانی یا جایگزینی سیستم‌عامل تلفن را غیرممکن خواهد کرد.

گوگل سیستم محافظ جدید به گوشی‌هایش اضافه کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این مکانیسم امنیتی جدید را می‌توان به‌عنوان راهی برای جلوگیری از مهاجمین، هکرها و خرابکاران، حتی کسانی که دارای بالاترین سطح دسترسی به گوشی هستند در غیاب کاربر در نظر گرفت.

    این ویژگی امنیتی جدید گوشی، مانع هک سخت‌افزاری آن می‌شود؛ این اقدام امنیتی جدید شرکت گوگل فقط برروی دستگاه‌های جدید این شرکت قرار داده‌ شده است که در حال حاضر نسخه‌های جدید فوق‌العاده امن هستند که در حال حاضر نیز با مقدار زیادی از نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس‌های ویندوز پشتیبانی می‌شوند.

    به‌عنوان‌مثال، دستگاه‌های (گوشی‌ها و تبلت‌های) Pixel این شرکت از اجزای سخت‌افزاری امن برای ذخیره و مدیریت اطلاعات کاربر با کلیدهای رمزنگاری‌شده برای داده‌های ذخیره‌شده محلی کاربر خود استفاده می‌کند.

    این "امنیت سخت‌افزاری" مجموعه‌ای از برنامه‌های مرتبط با امنیت سیستم‌عامل را اجرا می‌کند که اعتبار گذرواژه کاربر را به‌صورت ویژه بررسی می‌کند و همچنان سیستم‌عامل دستگاه را از تلاش‌های مکرر برای حدس زدن رمز عبور (حملات هکرها و خرابکاران) محافظت می‌کند.

    سیستم‌عاملی که بر روی گوشی‌های جدید این شرکت نصب‌شده نیز توسط یک مکانیسم امضای کد محافظت می‌شود تا مانع از جایگزینی برنامه‌های مربوط به امنیت دستگاه توسط مهاجمان شود و نتوانند به رمز عبور محافظت‌شده توسط سیستم‌عامل دسترسی داشته باشند و در این مکانیزم فقط داده‌ها رمزگشایی می‌شوند و هیچ سؤالی از کاربر توسط هوش مصنوعی دستگاه پرسیده نمی‌شود.

    رمز عبور تلفن همراه برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل دستگاه‌های شرکت Pixel موردنیاز است؛ بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، با اتخاذ این ویژگی جدید شرکت گوگل تحولی بزرگ در امنیت سخت‌افزارهای این شرکت ایجاد و همچنین مکانیزم امنیتی جدید شرکت گوگل با نیاز به گذرواژه phone's هنگام تعویض یا به‌روزرسانی  سخت‌افزار، به کاربر واقعی این امکان را می‌دهد که یک هکر مجبور است هر دو فرآیند امضای دیجیتالی دیواره آتش و رمز عبور دستگاه کاربر را هم‌زمان هک کند که این نیز یک فرایند بسیار سخت و غیرممکن است.
    این اقدامات گوگل در حالی است که سال گذشته گزارش‌های بسیاری مبنی بر نقص در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال همچنین مشکل در سیستم پخش صوتی و اسپیکرهای این گوشی‌های ساخت گوگل در فضای مجازی منتشر شد.
    نمایندگان گوگل در مصاحبه با وب سایت های سی نت و اندروید پلیس اظهار کرده‌اند که شرکت گوگل از این موضوع مطلع بوده و قرار است این مشکل را با انتشار یک به روزرسانی نرم افزاری حل کند.
    بسیاری از کاربران گوشی‌های مذکور از سیستم ضبط صدا و پخش صوتی اسپیکرهای گوشی‌های خود ناراضی و شاکی بوده‌اند و عنوان می کردند که هنگام فیلم برداری یا ضبط صدا، پس از چند دقیقه کیفیت صدای آن به شدت  افت می کرده و صداهای آن دیگر قابل فهم و دریافت نبوده است.
    نقص در صفحه نمایش این گوشی‌های گوگل سر و صدای بسیاری به پا کرده بود. البته برای این مشکل، گوگل اعلام کرده بود که تحقیقات گسترده‌ای در این باره انجام داده است و نتایج بدست آمده از تحقیقات کاملا بر تطابق پیکسل‌های صفحه نمایش گوشی‌ای هوشمند پیکسل 2 ایکس ال دلالت دارد.
    کاربران گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL که تاکنون مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری را تجربه کرده‌اند، بارها به دلیل مشکلات باتری، خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی و مشکل صفحه نمایش در رسانه‌ها خبرساز شده‌اند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر