رقابت تنگاتنگ اپل و سامسونگ

عصر کالا- پس از انتشار لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها، اپل توانست رتبه اول را در حالی کسب کند که سامسونگ رتبه اول را در فروش گوشی‌های ۵G به دست آورده بود.

رقابت تنگاتنگ اپل و سامسونگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، گوشی آیفون XR یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه سال 2019 بود. این گوشی هوشمند موفق شد تا تعداد بسیار بیشتری نسبت به اجداد خود و همچنین پرچمدار اپل فروش داشته باشد. تلفن همراه آیفون XR توانست در سال 2019 بیش از 46 میلیون عدد و در سال 2018، 23.1 میلیون عدد فروش داشته باشد. این در حالی است که گوشی میان رده آیفون 11 توانست تنها 37.4 میلیون نسخه در سال 2019 به فروش برساند. این یعنی آیفون 11 تنها به قدری موفق بود که بتواند رتبه دوم را در شرکتش کسب کند. لازم به ذکر است که این تعداد بسیار بیشتر از فروش تلفن‌های همراه آیفون 8، 8 پلاس و حتی آیفون ایکس در سال 2018 است. با این حال فروش کل شرکت اپل برای دومین بار به صورت پیاپی افت کرد. میزان افت فروش امسال شرکت اپل 4.6 درصد شناسایی شده که نسبت به 5.1 درصد سال 2018 کمی بهتر است. منابع خبری علت این افت را افزایش قیمت محصولات اپل می‌دانند. برای مثال محصول این شرکت در سال 2019 میزان 50 دلار از گوشی آیفون 7 سال 2016 بیشتر بود. این تغییر هزینه‌ها تنها برای قیمت پایه به این میزان کم بود. گفتنی است که تفاوت قیمت پرچمداران در سال‌های مختلف چهره‌ای شگفت آورتر به خود داشتند. آیفون 7 پلاس که تنها 970 دلار بود جای خود را به آیفون 11 پرو مکس 1450 دلاری داد.

    گوشی‌های 5G شرکت سامسونگ

    پس از شرکت اپل، رقیب همیشگی‌اش سامسونگ وجود دارد که توانسته رقابتش را تا حدی با اپل حفظ کند. این شرکت اخیرا رتبه سوم را در لیست پر فروش‌ها با انتشار گلکسی‌ای 10 به دست آورده و فروشی معادل 30.3 میلیون عدد داشته است. گلکسی‌ای 50 و‌ای 20 نیز با کسب رتبه چهارم و پنجم تواسته‌اند شرکت سامسونگ را سربلند نگه دارند. این در حالی است که پرچمدار این شرکت حتی در ده گوشی پرفروش قرار نگرفته، با وجود آن که پرچمداران این شرکت در سال 2018 رتبه هفتم و هشتم را داشتند. شرکت سامسونگ، اما توانسته است در بازار فروش گوشی‌های با فناوری 5G رتبه اول را کسب کند و با فروش 2.6 نسخه گلکسی نوت پلاس در صدر قرار گیرد. پس از سامسونگ شرکت‌هایی مانند هوآوی، ویوو و اوپو حضور دارند. گفتنی است گوشی‌های 5G با مجموع فروش 14.7 میلیون نسخه، تنها یک درصد از فروش کل گوشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر