وزیر ارتباطات؛

قیمت گوشی‌های تلفن همراه کاهش می‌یابد

عصر کالا- وزیر ارتباطات گفت: گرانی گوشی ناشی از دو عامل گرانی ارز و کمبود کالا در بازار است و طبیعتا با تامین نیازهای بازار انتظار فروکش کردن بخشی از گرانی که مربوط به کمبود کالا در بازار است، از بین می رود.

قیمت گوشی‌های تلفن همراه کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه نشست حقوق شهروندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصمیم دولت فرآیند ترخیص 600 هزار گوشی از روز گذشته آغاز شده و در بخش اول 5 هزار گوشی تلفن همراه از گمرک ترخیص شد و باید تسریع شود تا بزودی 600 هزار گوشی موجود در گمرک وارد بازار شود و به تدریج با تامین کمبود بازار گرانی ناشی از کمبود فروکش کند، مردم به نیازمندی های خود را تامین کنند و فروشندگان هم که کسب و کارشان مدتی است دچار اختلال بود با رونق فروش مواجه شوند.

    وزیر ارتباطات ادامه داد: 600 هزار گوشی موجود در گمرک با توجه به شرایط اقتصادی فعلی نیاز دو ماه بازار را برآورده می کند ولی برای پس از آن نیز تمهیداتی در نظرگرفته شده و واردات تسهیل شده است تا بازار دچار کمبود نشود.

    آذری جهرمی افزود: این 600 هزار گوشی که در حال حاضر روند ترخیص شان آزاد شده از ارز غیر تخصیصی استفاده کرده بودند و ترخیص آنان نیز براساس همین اصل صورت می گیرد.

    وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مطلبی در خصوص عدم کاهش قیمت تلفن همراه با وجود ترخیص این کالا از گمرک از قول وی نقل شده است، اظهار داشت: این نقل قول خلاف واقع است و چنین صحبتی نکرده ام و همان طور که پیشتر نیز گفته بودم گرانی گوشی ناشی از دو عامل گرانی ارز و کمبود کالا در بازار است و به طور طبیعی با تامین نیازهای بازار انتظار فروکش کردن بخشی از گرانی که مربوط به کمبود کالا در بازار است، از بین می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر