استفاده از موبایل به عنوان پاوربانک و نخستین صفحه نمایش موبایل با فناوری تلویزیون

عصر کالا- تجربه نخستین استفاده از فناوری تلویزیون در صفحه‌نمایش موبایل و نخستین گوشی مجهز به جدیدترین پردازنده اسنپ دراگون دو محصول نوآورانه‌ای است که در بازار گوشی موبایل عرضه شده است.

استفاده از موبایل به عنوان پاوربانک و نخستین صفحه نمایش موبایل با فناوری تلویزیون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، این هفته دو تولیدکننده بزرگ موبایل پرچمداران جدیدی با دو ویژگی نو را به بازار گوشی موبایل عرضه کرده‌اند.

    ایسوس در تولید جدیدترین محصول خود برای نخستین بار از پردازنده اسنپ دراگون 625 در گوشی موبایل استفاده کرده و شرکت سونی نیز برای نخستین بار محصول خود را به صفحه‌نمایش HDR‌ 4k و مجهز به فناوری مربوط به تلویزیون تجهیز کرده است.

    * نخستین تجربه استفاده از پردازنده اسنپ دراگون 625 در موبایل

    گوشی جدید ایسوس دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی است.

    این محصول اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 625 است.این گوشی در رده قیمتی میان رده عرضه شده و ایسوس آن را با گلکسی A7 سامسونگ رقیب می‌بیند.

    گوشی جدید ایسوس به نام ZenFone 3 دارای طراحی کریستالی است که پنل پشت و جلوی گوشی از جنس شیشه خمیده است.

    در این محصول نسبت صفحه نمایش به بدنه معادل 6/75 درصد و حاشیه صفحه نمایش 1/2 میلی متر است.

    دوربین گوشی دارای فوکوس خودکار  Tri-Tech و لرزشگیر بصری تصاویر (OIS) است که قابلیت عکاسی در محیط های کم نور درونی و فضاهای پر نور بیرونی و از سوژه های متحرک را به محض دیدن سوژه را دارد.

    این گوشی دو سیم کارته با پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه های تلفن همراه، دارای قابلیت شارژ سریع است که هر 5 دقیقه شارژ امکان استفاده جهت 2 ساعت مکالمه فراهم می‌کند.

    *قابلیت شارژ معکوس و استفاده از گوشی به عنوان پاوربانک

    ایسوس همزمان با ZenFone3 گوشی ZenFone 3 Max را نیز عرضه کرده است.

    وقتی ایسوس از عبارت Max استفاده می‌کند به معنی باتری قوی تر در محصول است که در این گوشی نیز باتری 4100 میلی آمپری از جنس لیتیوم- پلیمر با عمر طولانی تر در آن به کار رفته است. این گوشی با 175 گرم وزن و 3/8 میلی متر ضخامت یکی از سبک ترین گوشی های دارای باتری قوی است.

    ZenFone 3 Max از قابلیت شارژ معکوس (استفاده به عنوان پاوربانک) برخوردار است. باتری این گوشی 17 ساعت مکالمه در حالت 3G و 19 ساعت استفاده از اینترنت وای فای در حالت 4G/LTE و  72 ساعت پخش موسیقی و 18 ساعت پخش ویدیو با کیفیت 720P را داراست.

    گوشی ZenFone 3 Max دارای صفحه نمایش 5/5 اینچی است که با جنس بدنه آلیاژ آلومینیوم با لبه های گرد و شیشه نمایشگر دارای انحنا طراحی شده است. در طراحی این گوشی بخش های زاید به حداقل رسیده است. ZenFone 3 Max و ZenFone 3 در سایر ویژگی‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری یکسان هستند.

    گوشی های ZenFone 3 Max در دو مدل در دو سایز متفاوت تولید شده اند.

    * نخستین گوشی با صفحه‌نمایش مجهز به فناوری تلویزیون

    شرکت سونی گوشی جدید خود را با نوآوری عرضه کرده است. پرچم‌دار گوشی‌های سونی در سال 2017، اکسپریا‌ XZ Premium‌ است.

    این گوشی دو سیم‌کارته دارای صفحه نمایش سایز 5.5 اینچی و دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک و فلش LED است.

    بدنه‌ی این گوشی از آلومینیوم یک‌پارچه ساخته شده که دور آن توسط یک لایه از شیشه‌های ضدضربه و ضدخش‌ احاطه شده است.

    بارزترین مشخصه‌ این گوشی، صفحه‌نمایش آن است. اکسپریا‌ XZ Premium‌ اولین گوشی در جهان است که از صفحه‌نمایش HDR‌ 4k استفاده می‌کند. این نمایشگر از فناوری‌های انحصاری‌ Triluminos‌ و‌ X-Reality‌ استفاده می‌کند که در تلویزیون‌های سری‌ Bravia‌ استفاده می‌شود و تراکم پیکسل و کیفیت رنگ و روشنایی تصویر را افزایش می‌دهد.

    گوشی جدید سونی 195 گرم وزن دارد و سخت افزار آن از پردازنده Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835 ChipsetT، حافظه‌ داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه حداکثر 256 گیگابایت برخوردار است و از ارتباطات 4G، NFC و  OTGپشیبانی می‌کند.

    نرم افزار گوشی نیز از سیستم عاملAndroid Nougat 7.1 برخوردار است و منوی فارسی را پشیبانی می‌کند.

    باتری اکسپریا‌ XZ Premium‌ از نوع لیتیوم- یون با ظرفیت 3230 میلی‌آمپر ساعت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر