اپل ۸۰ میلیون آیفون ۵G می‌فروشد!

عصر کالا- تحلیلگر ارشد محصولات اپل به تازگی برآورد و اعلام کرده است که این شرکت قصد حداقل ۸۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون ۵G را به فروش برساند.

اپل ۸۰ میلیون آیفون ۵G می‌فروشد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر ارشد محصولات اپل به تازگی با انتشار یادداشتی پیش بینی کرده است که اپل قصد دارد چهار مدل گوشی هوشمند آیفون مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G معرفی و روانه بازارهای جهانی کند و انتظار می رود 80 الی 85 میلیون دستگاه از آنها را به فروش برساند.

    بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، وی در این گزارش عنوان کرده است که گوشی‌های هوشمند آیفون که به قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G در ابتدا تنها در پنج بازار اصلی و کلیدی اپل یعنی کشورهای ایالات متحده امریکا، کانادا، انگلستان، ژاپن و کره جنوبی عرضه و ارائه خواهد شد و کاربران کشورهای مذکور قادر خواهند بود بسیار سریع‌تر از سایر مناطق و کشورهای جهان به خدمات و سرویس های اینترنت پرسرعت متصل شده و از آن بهره مند شوند.

    به نظر می رسد اپل تنها در کشورهایی از جهان که تحت پوشش سراسری شبکه 5G قرار گرفته اند و امکان دسترسی به نسل جدید شلکه اینترنت همراه برای شهروندان آنها وجود دارد، می خواهد گوشی های 5G را عرضه کند.

    پیشتر جف کوال، کارشناس و تحلیلگر فعال در موسسه Nomura در یادداشتی برآورد و اعلام کرده بود که اپل به احتمال زیاد چهار مدل گوشی آیفون در پاییز سال 2020 میلادی رونمایی خواهد کرد که هر چهار مدل آن به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه (شبکه 5G ) مجهز خواهند بود. وی همچنین پیش بینی کرده  بود که آیفون 12 دو دوربین اصلی دارد که یکی از مدل های آن به صفحه نمایشی به اندازه 5.4 اینچ و دیگری 6.1 اینچ تجهیز شده است. در کنار آنها، دو مدل دیگر 6.1 اینچی و 6.7 اینچی دیگر نیز توسط اپل معرفی و عرضه خواهد شد تا به کاربران اجازه دهد با کیفیت بالاتری محتوای موردنظر خود را مشاهده و تماشا کنند.

    از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده‌اند که سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از 0.5 درصد در سال 2019 میلادی به 26 درصد در سال 2023 میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

    بسیاری از کشورهای جهان که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اشاره کرد، زیرساخت‌های مربوط به برقراری و راه اندازی این شبکه مخابراتی را فراهم آورده و غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای متعددی نیز در آنها تلاش می‌کنند تا به توسعه اینترنت 5G بپردازند و بستر کافی و لازم برای بهره‌مندی کاربران از خدمات پرسرعت این نسل جدید از شبکه همراه و مخابراتی مهیا کنند.

    از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

    اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر