اسکنر عنبیه چشم و اسکنر چهره را برای پرداخت موبایلی در گلکسی اس ۸ استفاده خواهد کرد

سامسونگ ترکیبی از سنسور اثر انگشت

عصر کالا- تفریباً دو سالی می شود که سرویس پرداخت موبایلی شرکت سامسونگ موسوم به سامسونگ پِی بر سر زبان ها افتادهو اکنون به نظر می رسد که وقت آن رسیده است که این سرویس، بیش از پیش توسط کاربران گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد چرا که شرکت های بزرگی همچون اپل، گوگل و ال‌جی بر روی خدمات پرداخت های موبایلی خود به نام های اپل پِی، اندروید پِی و اخیراً نیز ال‌جی پِی هزینه های زیادی را صرف کرده اند و سامسونگ نیز به منظور جا نماندن از این رقابت، می بایست بیش از پیش بر روی توسعه این قابلیت تمرکز کند. با تک شات همراه باشید.

سامسونگ ترکیبی از سنسور اثر انگشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ا شهر خبر؛ البته فعلاٌ این تکنولوژی در آغازین سال های عرضه خود به سر می برد و هنوز کاربران گوشی های هوشمند، اعتماد چندانی به آن ندارند. در حال حاضر، برای تایید پرداخت موبایلی، کاربران می بایست اثر انگشت خود را اسکن کنند و همین مساله نگرانی هایی را برای کاربران به وجود آورده است مبنی بر این که برخی هکرها با نفوذ به گوشی های هوشمند، از این شیوه برای دستیابی به اهداف خرابکارانه خود استفاده می کنند.

    از این رو، نیاز به راهکارهایی جایگزین و با امنیت بالاتر احساس می شود که در این جا، گلکسی اس 8 سامسونگ می تواند این امنیت را برای کاربران تضمین کند چرا که اخیراً شنیده شده که این گوشی علاوه بر مجهز بودن به حسگر اثر انگشت، از تکنولوژی های پیشرفته تری همانند اسکنر عنبیه چشم و همچنین چهره نیز برخوردار خواهد بود.

    در همین رابطه، امروز بلومبرگ در گزارشی نوشت که سامسونگ در حال کار بر روی قابلیت های جدیدی برای استفاده بهتر و امن‌تر از سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ پِی است. در این گزارش آمده است که گلکسی اس 8 به حسگر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم و سیستم تشخیص هویت از طریق اسکن چهره مجهز خواهد بود و ترکیبی از این سه قابلیت، در سامسونگ پِی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    اگرچه با این کار، امنیت سرویس سامسونگ پِی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت، اما این سوال بزرگ بر ذهن نقش می بندد که جدای از این سرویس، بکارگیری این سه قابلیت به طور همزمان در یک گوشی هوشمند، چه کاربردهای دیگری می تواند داشته باشد و چگونه رابط کاربری این گوشی، قادر به مدیریت این سه قابلیت به طور همزمان خواهد بود؟

    در هر حال، این خبر فعلاً در حد شایعه است و هنوز به طور رسمی تایید و یا رد نشده، بنابراین باید منتظر ماند و دید که سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی اس 8، چه مشخصات و قابلیت هایی را برای این اسمارت فون عنوان خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر