اجرای رجیستری برای تمامی مدل‌های اپل

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح رجیستری برای تمامی مدل‌های تبلت و گوشی شرکت اپل از تاریخ ۱۴ آذرماه خبر داد.

اجرای رجیستری برای تمامی مدل‌های اپل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی با بیان این که اجرای فاز دوم عملیاتی طرح شناسنامه‌دار کردن گوشی‌های موبایل برای مبارزه با قاچاق برای تمام مدل‌های گوشی و تبلت برند اپل انجام می‌شود، گفت: خریدارانی که تا تاریخ 14 آذرماه قصد خرید دارند باید به اصالت گوشی‌ خریداری شده توجه کنند.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین تمامی واردکنندگان این محصول ملزم هستند کالای وارداتی را در گمرک ثبت و شناسنامه‌دار کنند تا موظف به ارائه‌ی خدمات پس از فروش باشند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه تعرفه گوشی در حال حاضر پنج درصد است، گفت: موبایل جزو اقلام ضروری خانواده‌ها و یا شاخص تورم نیست و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز به همین خاطر می‌گوید این کالا جزو اقلام این سازمان نیست. اما کالای قاچاق نه سلامتی مردم را تضمین می‌کند و نه خدمات پس از فروش را. زمانی که ما از این شرکت‌ها می‌خواهیم خدمات پس از فروش داشته باشند و یا تولیدکننده خود را به داخل کشور بیاورند هم از ما تبعیت نمی‌کنند یعنی ما به بازار خودمان نیز حاکم نیستیم.

    جهرمی همچنین با بیان بر اینکه الزامی برای آنکه شرکت اصلی تولیدکننده این برند در ایران نمایندگی داشته باشد، نداریم، گفت: در حال حاضر برخی از شرکت‌های رسمی واردکننده رسمی این برند در بازار ایجاد شده است و با الزام ایجادشده پیش‌بینی می‌کنیم تعداد این واردکنندگان قانونی افزایش پیدا کند. البته موضوع مورد بحث ما ارائه خدمات پس از فروش و ورود این گوشی‌ها از مبادی رسمی به کشور است تا جلوی قاچاق و نابسامانی این برند در بازار گرفته شود.

    وی با اعلام اینکه از ابتدای اعلام اجرای طرح رجیستری تاکنون شاهد رشد 100 درصدی واردات از طریق مبادی رسمی بودیم، اظهار کرد: یک شرکت داخلی که 2000 کارمند داشته، مجبور به تعدیل نیروهای خود شده است اما با محول کردن طرح تبلت کودک به این شرکت با شرط ساخت محصولات هوشمند بر اساس اصول بهداشتی و متناسب با نیاز کودکان، نیروهایش به کار برگشتند و این خبر بسیار خوشحال‌کننده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر