سرمایه‌گذاری ۱۸.۶ میلیارد دلاری سامسونگ برای تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند

عصر کالا- سامسونگ قصد دارد سرمایه‌گذاری بزرگی در صنعت حافظه‌های موبایل، پردازنده‌ها و نمایشگرهای OLED انجام دهد. شاید این سرمایه‌گذاری پاسخی به اخبار مربوط به سرمایه‌گذاری اپل بر روی خط تولید نمایشگرهای OLED ال‌جی باشد.

سرمایه‌گذاری ۱۸.۶ میلیارد دلاری سامسونگ برای تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از جی اس ام ، شرکت سامسونگ در سال‌های اخیر در بازار گوشی‌های هوشمند رشد خوبی داشته و اکنون به یکی از اصلی‌ترین سازندگان قطعات این گوشی‌ها و سایر وسایل الکترونیکی هوشمند در سطح جهان تبدیل شده است. با این وجود شرکت کره‌ای برنامه‌های بزرگ‌تری برای آینده خود دارد. سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد 18.6 میلیارد دلار در صنعت ساخت چیپ‌های حافظه، چیپ‌ست‌های پردازنده و نمایشگرهای OLED سرمایه‌گذاری کند تا بتواند به نیاز روز افزون بازار به چنین قطعاتی پاسخی مناسب بدهد.

    بر اساس اطلاعات رویترز، صنعت ساخت حافظه در سال 2017 رکورد جدیدی در زمینه سوددهی از خود به جا گذاشته و این موضوع ناشی از تقاضای بالای موجود در این صنعت است. سامسونگ برای بهره‌گیری از این سوددهی قصد دارد 12.5 میلیارد دلار در یک کارخانه جدید سرمایه‌گذاری کند. همچنین سامسونگ برنامه‌ریزی کرده است که خط تولید جدیدی برای نیمه رساناها راه‌اندازی کند که برای این بخش سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد دلاری نیاز است.

    آمار سه ماهه اول سال 2017 نشان می‌دهد که سامسونگ 40.4 درصد از سهم بازار چیپ‌های حافظه را در اختیار خود دارد. برخی از تحلیل‌گران معتقدند که در سال 2018 این میزان تولید می‌توان بیش از تقاضای بازار باشد، با این حال غول کره‌ای همچنان قصد دارد حضورش در این صنعت را پر رنگ‌تر کند.

    در کنار دو بخش قبلی، سامسونگ قصد دارد 868 میلیون دلار در Samsung Display سرمایه‌گذاری کند تا بتواند ظرفیت تولید نمایشگرهای OLED را متناسب با افزایش تقاضا، بالا ببرد. یکی از بزرگ‌ترین خریداران پنل‌های OLED سامسونگ در سال 2017، اپل است که برای آیفون 8 حداقل 70 میلیون پنل OLED سفارش داده است. با این حال اخیرا گفته می‌شود که اپل قصد دارد بر روی خط تولید نمایشگرهای اولد ال‌جی سرمایه‌گذاری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر