تولید آیفون ۱۰ متوقف می‌شود؟

عصر کالا- پیش بینی های منتشر شده از سوی TSMC حاکی از آن است که احتمالا اپل در سال جاری میلادی، تولید گوشی هوشمند آیفون ۱۰ را متوقف خواهد کرد.

تولید آیفون ۱۰ متوقف می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، یکی از شرکت های فعال در زمینه تویلد محصولات نیمه هادی به نام TSMC تایوان به تازگی در جدیدترین گزارش های مالی خود برآورد کرده است که به احتمال زیاد روند تولید گوشی هوشمند و جدیدترین پرچمدار اپل یعنی آیفون 10 (ایکس) پس از معرفی گوشی های جدید متوقف خواهد شد.

    نیل کمپلینگ - تحلیل‌گر موسسه‌ Mirabaud Securities – در این خصوص می گوید: تولید مازاد تراشه های موردنیاز برای ساخت آیفون 10 بدان معناست که دیگر اپل نمی خواهد آن را تولید کند و به همین خاطر هم دیگر خریدار تراشه های تولید شده نیست. این کار به عقیده وی، به وضوح نشان دهنده توقف تولید آیفون 10 تلقی می شود. 

    وی بر این باور است بزرگترین مشکل این گوشی قیمت بسیار بالای آن است؛ چراکه این پرچمدار قابلیت های اعجاب انگیز و چندان متفاوتی را برای کاربران فراهم نکرده است اما با این حال، آنها برای خرید و استفاده از این محصول باید هزینه های گزافی را پرداخت کنند و همین هم موجب شده است میزان فروش استقبال از آیفون 10 در بازارهای جهانی قابل قبول و موفقیت آمیز نباشد.

    با اینکه طراحی بدون حاشیه و فناوری تشخیص چهره گوشی آیفون 10 سر و صداهای زیادی به پا کرد، اما با توجه به قیمت بالای آن، نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد.

    مینگ چی کو – تحلیلگر مشهور موسسه تحلیلی و تحقیقاتی KGI – هم که پیشتر از احتمال توقف تولید آیفون 10 در ماههای آتی خبر داده بود گفته که این طور که به نظر می رسد اپل واقعا این تصمیم را در سر دارد که البته ممکن است نسخه های دیگر (دو سیم کارته) و ارزانتری از آن را روانه بازار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر