هواوی هم دستیار صوتی اختصاصی عرضه می‌کند

عصر کالا- هواوی تصمیم گرفته است دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را تحت عنوان Hi assistant در چین عرضه کند.

هواوی هم دستیار صوتی اختصاصی عرضه می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، هواوی پس از آنکه در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر اقدامات و سخنان تهمت آمیز دونالد ترامپ – رئیس جمهور کنونی آمریکا – مبنی بر جاسوسی گوشی‌های چینی همچون هواوی و زد تی ای از مقامات آمریکایی و ناامن بودن محصولات الکترونیکی چینی، با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه شد.

    حالا به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی چینی علی رغم آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد، رو به رشد و ترقی است و همانطور که کنگره جهانی موبایل MWC 2018  بارسلون از اقدامات خود برای توسعه روند تجاری‌سازی فناوری اینترنت 5G و گوشی و گجت‌های هوشمند خود رونمایی کرد، به وضوح معلوم و مشخص است که قصد کنار کشیدن از میدان رقابت با سایر غول‌های تکنولوژی مطرح در جهان را ندارد و همچنان سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و بلندپروازانه‌ای در جهت پیشرفت در محصولات خود و سودآوری در بازارهای جهانی می کند.

    به تازگی هواوی اعلام کرده است که می‌خواهد دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را تحت عنوان Hi Assistant در چین و سپس بازار کشورهای دیگر عرضه کند. این دستیار صوتی اختصاصی هواوی احتمالا به گونه‌ای طراحی شده که توان رقابت با دستیارهای صوتی سایر رقبا همچون السکای آمازون، گوگل اسیستنت، بیکسبی سامسونگ و سیری اپل را داشته باشد. طبق گزارش‌های منتشر شده، هواوی تصمیم گرفته است که کاربران چینی از یک دستیار صوتی پیشرفته ساخت کشور خود استفاده کنند و از قابلیت‌های جذاب و کاربردی آن بذت ببرند.

    در حال حاضر، گوشی‌های ساخت هواوی که در چین عرضه می‌شوند، به‌صورت پیش‌فرض با کنترل صوتی HiVoice همراه هستند که البته به پیچیدگی و کامل بودن دستیار صوتی اختصاصی هواوی نیست.

    با اینکه هواوی همواره در تلاش بوده که محصولات خود را نه تنها در بازار چین و کشورهای همسایه بلکه در تمامی کشورهای جهان همه‌گیر و محبوب سازد اما این بار به نظر می‌رسد تمایل چندانی به ورود به بازار ایالات متحده آمریکا نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر