سود و درآمد سامسونگ رکورد زد!

عصر کالا- شرکت سامسونگ اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ به رکورد بالاترین میزان کسب درآمد و سود حاصل از محصولاتش دست یافته است.

سود و درآمد سامسونگ رکورد زد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، غول تکنولوژی کره‌ای در گزارش مالی سه ماهه پایانی سال گذشته خود روز سه‌شنبه اعلام کرد که در سال گذشته 2017 میلادی به رکورد بزرگ و بی سابقه‌ای دست یافته است به گونه‌ای که به میزان 53.6 تریلیون وون کره جنوبی معادل 50 میلیارد دلار سود و درآمد کسب کرده که این رقم 29.2 تریلیون وون معادل 27 میلیارد دلار از میزان درآمد سال 2016 این شرکت بیشتر بوده است.

    سامسونگ علی‌رغم شکست‌های بزرگی که در طول 18 ماه گذشته تجربه کرده است، با این حال توانسته در سه ماهه چهارم سال 2017 یعنی از اکتبر تا دسامبر سال گذشته عملکرد مثبتی را به نام خود ثبت کند. در این گزارش سه ماهه، می‌توان دریافت که سامسونگ در این فصل، 15.15 تریلیون وون کره معادل 14 میلیارد دلار بیشتر از سود حاصل از فصل آخر سال 2016 که 9.22 تریلیون یا 8.6 میلیارد دلار بود، بدست بیاورد.

    سامسونگ البته تمامی درآمد و سود بالای خود را از گوشی‌های هوشمندش کسب نکرده است و باید متذکر شد که تا زیادی این رکورد بی سابقه و موفقیت عظیم را مرهون کارت‌های حافظه بکار رفته شده در سرورها و سرویس‌های موبایل و همچنین صفحه‌های نمایش اولد بکاررفته در گوشی‌های هوشمند آیفون 10 اپل است.

    این در حالیست که بازار و کسب و کار بخش موبایل و گوشی‌های همراه این غول تکنولوژی در سه ماهه چهارم سال گذشته در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2017 شاهد افت شدیدی بوده است و این بدان معناست که فروش و سود حاصل از گوشی‌های بالارده و پرچمدار این شرکت نظیر گلکسی نوت 8 هم نتوانست آنقدر که برآورد می‌شد، جبران کاهش فروش و درامد سامسونگ را کند.

    اما به طور کلی می توان نتیجه گرفت که این موفقیت و رکورد بی سابقه سامسونگ در افزایش درآمد و سود نشان دهنده این امر است که این غول تکنولوژی کره‌ای از ماجرای ناموفق گوشی‌های گلکسی نوت 7 درس عبرت بزرگی گرفته است تا بتواند شهرت خدشه‌دار شده خود را به خوبی با گوشی‌های پرچمدار جدید باری دیگر خوش نام کند و سود بالایی را کسب کند.

    این شرکت همچنین برآورد کرده است که عملکرد و میزان فروش و سود حاصل از محصولاتش در سال جاری میلادی 2018 نیز بسیار خوب و قابل ملاحظه خواهد بود.

    گزارش مالی سه ماهه سامسونگ در حالی منتشر شد که بزرگترین رقیبش – اپل – فروش پرچمدار جدیدش، آیفون 10 را به نصف کاهش داده است و این امر نشان دهنده میزان استقبال ضعیف کاربران از این محصول بوده است. این بدان معناست که اپل اعلام کرده است که میزان تولید و عرضه آیفون 10 در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از 40 میلیون دستگاه به 20 میلیون دستگاه خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر