مبارزه با ۵ عاملی که باتری آیفون را سریع می‌خورد

عصر کالا- یک راهنمای جادویی برای اینکه به شما کمک کند تا عمر باتری آیفون را بالا ببرید، وجود ندارد.

مبارزه با ۵ عاملی که باتری آیفون را سریع می‌خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، اما می‌توان روی 5 عامل زیر که منجر به تخلیه سریع باتری آیفون می‌شود، تمرکز کرد تا بتوان جلوی باتری‌خوری سریع را گرفت.

    1-     بدون شک بزرگ‌ترین عامل باتری خوری در آیفون هوای سرد است. شارژ آیفون در هوای سرد و استفاده از آیفون در هوای سرد؛ هر دو مشکل‌زا است. از سوی دیگر هوای داغ نیز بر پرفورمنس و عمر باتری از آن طرف ماجرا دخیل است. بهترین دما برای آیفون حدود 20 درجه سانتی‌گراد است. از سوی دیگر شارژ باتری در دمای زیر صفر، منجر به تخریب دائمی باتری می‌شود. شارژ در دمای اتاق، قرار دادن آیفون در جیب در هوای سرد، پوشش مناسب و کاور ترجیحا گرم و عدم ترک آیفون در خودروی سرد در فصل زمستان؛ نکاتی است که باید رعایت کنید.

    3-     آنتن دهی ضعیف  دلیل عمده دیگری است که موجب باتری‌خوری می‌شود.  یکی از دلایلی که اپل دنبال دوسیم‌کارته کردن گوشی خود نرفته است، همین عامل بوده و البته قرار است مدل 2018 مجهز به e-Sim شود. به هر حال اگر در مکانی هستید که آنتن‌دهی ضعیف است، بهتر است گوشی را در حالت Airplane قرار داده تا باتری‌خوری رخ ندهد.

    4-     اپ‌های غیرحرفه‌ای که توسط برنامه‌نویسان مبتدی نوشته می‌شود، در کنار عدم رعایت استانداردهای برنامه‌نویسی اپل باعث می‌شود تا یک اپلیکیشن کل باتری را بخورد. شما قادرید در قسمت گزارش باتری ببینید کدام اپلیکیشن باتری خوری می‌کند و اگر لازم ندارید، آن را حذف کرده یا برنامه را ببندید. آف کردن Background App Refresh نیز در مورد برنامه مورد نظر موثر است.

    5-     نوتیفیکیشن‌های زیادی مربوط به انواع اپ‌ها باعث باتری‌خوری می‌شوند. در صورتی که نیاز ندارید، نوتیفیکیشن را غیر فعال کنید یا دست کم نوتیفیکیشن اپ‌های غیر ضروری را غیر فعال سازید. با غیر فعال کردن Show on Lock Screen در قسمت ستینگز/ نوتیفیکیشنز می‌توانید این کار را انجام دهید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر