فروش اطلاعات جاروبرقی‌های هوشمند از خانه‌های مردم به اپل و گوگل

عصر کالا- استفاده از جاروبرقی‌های هوشمند برای نظافت منازل می‌تواند امنیت و حریم شخصی شما را به خطر بیندازد، زیرا شرکت آی ربات سازنده یکی از این نوع جاروها، اطلاعات شما را به شرکت‌هایی مانند اپل می‌فروشد.

فروش اطلاعات جاروبرقی‌های هوشمند از خانه‌های مردم به اپل و گوگل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مک رومورز، کالین انجل، رئیس شرکت آی ربات می گوید اطلاعات جمع آوری شده توسط جاروی رباتیک این شرکت به شرکت های فناوری مانند آمازون، اپل یا گوگل فروخته خواهد شد.

    ربات های مذکور اطلاعات دقیقی از اتاق های منازلی که در آنها به نظافت می پردازند را جمع آوری می کنند و تازه ترین ربات این شرکت به نام رومبا می تواند با تهیه نقشه هر اتاق و لوازم موجود در آن برای نظافت دقیق برنامه ریزی کند.

    شرکت های فناوری مانند اپل قصد دارند از این اطلاعات برای تولید محصولات و لوازم خانگی هوشمند مانند چراغ خواب، سیستم روشناییی، ترموستات، دوربین های هوشمندتر امنیتی و غیره استفاده کنند.

    اگر چه این تحول در ظاهر به نفع مصرف کنندگان و ساکنان خانه هاست، اما از سوی دیگر به معنای نقض حریم شخصی و به خطرافتادن امنیت مردم هم هست. البته شرکت آی ربات مدعی است فروش این اطلاعات بدون کسب رضایت مشتریان رخ نمی دهد، اما واقعیت آن است که بسیاری از شرکت های تجاری آمریکایی در عمل به این نوع وعده های خود پایبند نیستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر