استرالیا هواوی را به جاسوسی متهم کرد

عصر کالا- استرالیا شرکت چینی هواوی را به جاسوسی و مشکلات امنیتی در فعالیت‌های مخابراتی‌اش در این کشور متهم کرد.

استرالیا هواوی را به جاسوسی متهم کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, تعدادی از مقامات امنیتی استرالیا به تازگی در نامه سرگشاده‌ای به مدیران بلندپایه شرکت هواوی از نحوه فعالیت‌های مخابراتی این شرکت چینی به شدت انتقاد کرده‌اند. این نامه که ممکن است روابط استرالیا و چین همچنین رقابت تنگاتنگ میان شرکت‌ها و اپراتورهای فعال در این کشور پهناور را تحت تاثیر قرار دهد.

    به عقیده برخی از کارشناسان و تحلیلگران این موضوع می‌تواند رابطه این دو کشور را تیره و تار کند. البته شرکت هواوی نیز در واکنش به این نامه تلاش کرده است که با ارائه اسناد و مدارک موردنیاز، از نگرانی‌های امنیتی مقامات و سیاستمداران استرالیایی بکاهد.

    حالا به نظر می‌رسد که این شرکت فعال چینی دیگر نتواند به فعالیت‌های خود در استرالیا در زمینه توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت 5G ادامه دهد و تجهیزات لازم برای آن را فراهم کند.

    یکی دیگر از دلایلی که موجب شده است استرالیا از فعالیت‌های هواوی ابراز نگرانی کند، اقدام چند ماه پیش دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بود که شرکت‌های چینی همچون هواوی و زد تی ای را به جاسوسی از کارمندان و کارکنان آمریکایی متهم کرده بود.

    این در حالیست که هواوی این اتهامات را رد کرده است و در نامه‌ای به مقامات اروپایی از آن‌ها درخواست کرده است که در این باره پادرمیانی کرده و رضایت و اعتماد استرالیا را جلب کنند تا هواوی بتواند به فعالیت‌های خود در حوزه برقراری نسل پنجم اینترنت 5G ادامه دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر