توصیه‌هایی برای هک نشدن محتویات گوشی‌

عصر کالا- استفاده از تلفن همراه هوشمند درصورت عدم آگاهی، ممکن است ناخواسته به سروریس‌های امنیتی - جاسوسی کمک قابل توجهی در رسیدن به اهداف‌شان کند.

توصیه‌هایی برای هک نشدن محتویات گوشی‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شبکه‌های مجازی دنیایی از فرصت و تهدید را در کنار خود تولید کرده‌اند، اما استفاده بسیار گسترده و البته ناآگاهانه از فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند با توجه به تهدیدات جدی و بسیار زیادی که در این حوزه وجود دارد، این فضا را به مکانی مطلوب برای استفاده از آن به عنوان یک بستر مناسب جهت جاسوسی اطلاعات تبدیل کرده‌ است.

    امروزه تلفن‌های همراه هوشمند، همگانی‌ترین ابزار رایانه‌ای و ارتباطی است، به نحوی که تقریبا همه افراد، لااقل یک گوشی تلفن همراه را با خود دارند. گوشی‌های تلفنی همراه در سال های گذشته از یک گوشی صرف، به رایانه‌ای با امکانات فراوان ارتباطی در اندازه‌ای کوچک تبدیل شده‌اند. همین ویژگی‌های ممتاز و جالب توجه تلفن‌های همراه، آن را به هدفی تازه برای مجرمان سایبری تبدیل کرده است. رعایت نکات زیر، می‌تواند استفاده از تلفن همراه را برای شما، به تجربه ای سودمند و کم خطر تبدیل کند.

    تمام امکانات امنیتی که برای رایانه‌ها ذکر می‌شود، تقریبا برای تلفن‌های همراه هم کاربرد دارد؛ بیشتر تلفن‌های همراه از سیستم‌های عامل مخصوص استفاده می‌کنند و تقریبا فرمت بیشتر فایل‌های رایانه‌ای را تشخیص می‌دهند. بنابراین برخی ویروس‌ها و بدافزارها نیز در تلفن‌های همراه نفوذ می‌کنند. دقت در انتقال فایل‌های رایانه‌ای و استفاده از آنتی ویروس‌های مخصوص موبایل برای در امان ماندن از آسیب‌ها و تهدیدها را جدی بگیرید.

    گوشی‌های تلفن همراه مجهز به امکانات ارتباطی متنوعی مثل wifi، bluetooth hotspot و Mobile data و NFC هستند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، هنگامی که از این امکانات ارتباطی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را غیرفعال کنید. مجرمان قادرند تا با هک و نفوذ به گوشی شما، اختیار آن را در دست گرفته، ضمن برقراری تماس‌های تلفنی به حساب شما، اطلاعات و محتواهای درون گوشی شما را به سرقت ببرند.

    اطلاعات محرمانه را روی گوشی نگه ندارید

    اطلاعات محرمانه اعم از عکس، ویدئوی شخصی و خانوادگی خود را برروی گوشی خود نگهداری نکنید. هنگام خرابی گوشی تلفن همراه خود، حتی الامکان پس از تخلیه کامل اطلاعات و محتواهای موجود در آن، برای تعمیر به تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه کنید. احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن های همراه، بیشتر از سایر ابزارهای رایانه‌ای است. از این رو، اطلاعات و محتواهای ذخیره شما در آن، در معرض خطر و آسیب‌های جدی ناشی از دسترسی سارق به آن‌ها قرار دارد.

    همچنین تلفن‌های همراه دارای قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین در اماکن مهم و حساس، به توصیه‌های امنیتی مبنی بر عدم استفاده از تلفن‌های همراه توجه کنید. به پیغام‌های دریافتی از طریق پیامک و ایمیل که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست و اطلاعات کارت بانکی شما درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آن‌ها پاسخ ندهید. علاوه بر این سعی کنید موقعیت‌یاب جهانی Gps را فقط در مکان‌هایی که به آن نیاز دارید روشن نگه دارید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر