چرا گوشی بعدی شما می‌تواند چینی باشد؟

عصر کالا- همه ما گوشی‌های چینی را محصولاتی بی‌کیفیت می‌شناسیم، اما در چند سال اخیر این وضعیت تغییر کرده است و تولیدکنندگان چینی به‌سرعت در حال پیشرفت‌اند. در این مطلب به شما خواهیم گفت چرا گوشی بعدی شما می‌تواند یک گوشی چینی باشد.

چرا گوشی بعدی شما می‌تواند چینی باشد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا« به نقل از آخرین خبر؛شرکت‌های چینی تولیدکننده تلفن همراه هم‌اکنون بیش از 30 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و به نظر نمی‌رسد در تصاحب بیشتر بازار اشتهایشان تمامی داشته باشد. تا همین چند سال پیش، به‌جز برندهای معروف، نامی از سازندگان چینی در صنعت موبایل دیده نمی‌شد، اما امروز نام شرکت‌هایی مثل هوآوی، شیائومی، اوپو، لنوو و... را می‌توان بین 10 شرکت برتر تولیدکننده گوشی هوشمند پیدا کرد.

    اگر از طرفداران برندهای معروف و باسابقه هستید و فکر می‌کنید گوشی چینی هیچ‌گاه ممکن نیست گزینه خرید شما در آینده باشد، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید تا با 5 دلیل به شما بگوییم چرا گوشی بعدی شما می‌تواند از یک برند چینی باشد.

    قیمت مناسب

    قطعا قیمت مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید گوشی بعدی شما خواهد بود. هرچقدر هم برند و مشخصات دستگاه برای شما اهمیت داشته باشد، باز هم در نهایت قیمت آن است که حرف آخر را می‌زند.
    اگر به دلایل موفقیت شرکت‌های چینی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه نقش مهمی در محبوبیت بین کاربران داشته است. مثلا وقتی Mi 5 شیائومی را با LG G5، که از نظر سخت‌افزاری در همان رده است، مقایسه کنید، متوجه اختلاف 300 تا 400 هزارتومانی این دو خواهید شد. گوشی Nova Plus هوآوی نمونه دیگری است که با داشتن قدرت سخت‌افزاری یکسان قیمت کمتری نسبت به محصول (Galaxy A5 (2017 سامسونگ دارد.

    طراحی خوب

    نه‌تنها ما، بلکه کاربران همه کشورها اجناس چینی را با صفت بی‎کیفیت می‌شناسند و صد البته اکثر گوشی‌های تولیدی چین نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در چند سال اخیر شرکت‌های تولیدکننده بزرگ چینی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این وضعیت را تغییر دهند. کافی است گوشی‌هایی مثل Mate 9 هوآوی یا OnePlus 3T را در دست بگیرید تا به‌خوبی متوجه این تغییر در طراحی و کیفیت ساخت گوشی‌های چینی شوید و ببینید چقدر نسبت به قبل فرق کرده‌اند.

    برند نامدار

    به هیچ وجه نمی‌شود گفت نام برند در خرید گوشی تاثیرگذار نیست. همه ما، چه کم و چه زیاد، نامدار بودن برند را در خرید خود تاثیر می‌دهیم. یکی از دلایلی که کاربران (حتی با داشتن قیمت و سخت‌افزارهای خوب) سراغ گوشی‌های چینی نمی‌روند دقیقا همین است. شرکت‌هایی مثل هوآوی و شیائومی و حتی میزو به‌شدت تلاش می‌کنند تا به برند خود هویت ببخشند و آن را جهانی کنند. اگر تا چند سال پیش نام هوآوی و شیائومی تنها در چین و کشورهایی از آسیا شنیده می‎شد، اکنون این شرکت‌ها سودای ورود به بازارهای اروپایی و امریکایی را در سر دارند و روزی نیست که در سایت‌های خارجی خبری از این شرکت‌ها منتشر نشود.

    همان‌طور که امروزه کاربران نسبت به قبل با تمایل بیشتری سراغ برندی مثل هوآوی می‌روند، قطعا در آینده‌ای نه‌چندان دور برندهای چینی ارزشی معادل برندهای قدیمی پیدا خواهند کرد.

    ویژگی‌های پیشرو

    سرعت پیشرفت تولیدکنندگان چینی به قدری زیاد است که نه‌تنها از برندهای معروف عقب نمانده‌اند، بلکه در مواردی هم از آنها جلو زده‌اند. به‌طور مثال، می‌توان به Mi Mix شیائومی اشاره کرد که توانست با طراحی منحصر به فرد بدون حاشیه چشم‌ها را خیره کند، یا مدل‌های متعددی از میان‌رده‌های هوآوی که دو لنز دوربین دارند. در شرایطی که بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی با مشکل شارژ باتری مواجهند، در میان چینی‌های بازار مدل‌هایی مثل ZTE Nubia N1 پیدا می‌شود که از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و بیشتر بهره می‌برند.

    تنوع زیاد

    در سال‌های اخیر طراحی محصولات برندهای بزرگ واقعا خسته‌کننده و تکراری شده است و هر سال از آنها چیزی شبیه سال قبل می‌بینیم. اما شرکت‌های چینی از این نظر بسیار متفاوت عمل می‌کنند و هر سال مدل‌های متفاوتی با طرح و رنگ‌های مختلف به بازار می‌فرستند. با اینکه کمتر پیش می‌آید یک شرکت در تمام رده‌های محصولات خود نمونه‌های واقعا خوبی داشته باشد، در میان گوشی‌های رده‌پایین، میان‌رده و رده‌بالای چینی می‎شود مدل‌هایی پیدا کرد که چه از نظر طراحی و چه از نظر قیمت و قدرت می‌توانند گزینه خوبی برای خرید باشند.

    نظر شما در مورد آینده گوشی‌های چینی چیست؟ فکر می‌کنید این برندها تا چه اندازه می‌توانند در بازار به موفقیت برسند؟ چقدر احتمال دارد گوشی بعدی‌تان را از میان آنها انتخاب کنید؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر