چند راهکار ساده برای افزایش صدای اسمارت‌فون‌های اندرویدی

عصر کالا- به طور کل اگر بخواهیم در رابطه با بلندگوهای تعبیه شده روی اسمارت‌فون‌ها نظر بدهیم، باید بگوییم که چنگی به دل نمی‌زنند.

چند راهکار ساده برای افزایش صدای اسمارت‌فون‌های اندرویدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی رسان، البته تقصیری هم ندارند، مگر یک یا دو بلندگوی بندانگشتی چقدر صدا می‌تواند تولید کند. البته نباید از حق گذشت که برخی از برندهای سازنده تلفن هوشمند، به این قسمت اهمیت بیشتری می‌دهند و حداقل اسپیکرهای هندست‌های‌شان را از برندهای معتبرتر انتخاب می‌کنند یا این‌که اگر خودشان می‌سازند، تلاش می‌کنند نوع بهتری را برای هندست آماده کنند.

    البته ما اینجاییم که به شما چند راهکار ساده نشان دهیم تا شاید بشود با کمی تغییرات از حداکثر صدای بلندگوی اسمارت‌فون بهره برد. در ادامه با ما همراه باشید.

    تنظیمات را بررسی کنید

    خب مسلما اولین کاری که باید کرد این است که سری به بخش تنظیمات زد، هر چند برخی از رابط‌های کاربری اندرویدی این اختیار را به شما نمی‌دهند که صدا را از بخش تنظیمات بهبود ببخشید.

    در رابط کاربری تاچ‌ویز پس از اینکه به بخش تنظیمات رفتید، Sounds را بیابید و از آن‌جا Audio settings را بفشارید. در این قسمت گزینه‌هایی پیش روی‌تان قرار می‌گیرد که می‌توانید از طریق آن‌ها صدا را هر چند اندک بهبود بخشید.

    اگر یکی از دستگاه‌های شیائومی را دارید، می‌توانید از گزینه‌ای که برای بهبود صدای هدفون تعبیه شده استفاده کنید.

    اکسپریا دارها هم می‌توانند از ClearAudio در تنظیمات بهره بگیرند. در رابط کاربری Sense هم حتما BoomSound روشن باشد، چون واقعا بدون آن صدا به طرز وحشتناکی بد خواهد بود.

    یک برنامه خوب برای پخش موزیک دانلود کنید

    گزینه‌های بهتری از اپلیکیشن‌ پیش‌فرض درون هندست‌های اندرویدی هم وجود دارد. مثل Poweramp یا +Equalizer. هردوی این‌ها تعداد زیادی گزینه برای بهبود صدا در اختیارتان قرار می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    یک اکولایزر دانلود کنید

    در بیشتر هندست‌های اندرویدی غیر از اسمارت‌فون‌های سونی و وان پلاس 2، کنترل‌های در نظر گرفته شده برای صدا بسیار کم هستند. البته این را هم باید در نظر داشت که وقتی سخت‌افزار قدرت زیادی ندارد، نرم‌افزار نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. ولی خب تغییرات هر چقدر هم کم باشد می ارزد. پس به پلی استور بروید و یک برنامه خوب اکولایزر انتخاب کنید. پیشنهاد ما Volume EQ و Bass Booster هستند.

    مکان قرار گیری بلندگوی گوشی یا تبلت را بدانید

    شاید به‌نظرتان چندان گزینه جالبی نباشد، اما بد نیست بدانیم صدا از کجای هندست هوشمند ما خارج می‌شود، زیرا در این صورت می‌توان متوجه استفاده درست‌تر از گوشی شد.

    کیس موبایل را چک کنید

    اگر از آن کاربران حساس هستید که تلفن هوشمندتان را با محافظ استفاده می‌کنید، چک کنید که کیس جلوی اسپیکر را نگرفته باشد.

    از هدفون استفاده کنید

    همان‌طور که در ابتدا گفتیم به طور کل صدای پخش شده از اسپیکر هندست‌های هوشمند راضی‌کننده نیست. پس اگر می‌خواهید به موزیک مورد علاقه‌تان با صدای با کیفیت‌تری گوش فرا دهید، از هدفون استفاده کنید. البته انتخاب یک هدفون مناسب هم خودش بحث جداگانه‌ای است که باید به طور مجزا به آن پرداخت.

    صدای اسپیکر را ارتقا دهید

    بله امکانش وجود دارد، منتها باید اهل روت کردن باشید. برای دستگاه‌های روت شده اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که می‌توانند صدای بلندگو را از حداکثری که دارد بیشتر کنند.

    در آخر می‌توانید دستگاه را در جایی قرار دهید که صدا محبوس شود. منظور این نیست که امواج صدا را بلاک کنید، بلکه به‌جای این‌‌که بگذارید امواج در فضای باز پخش شوند، هندست را مثلا درون یک جعبه یا لیوان بگذارید. آن موقع خواهید دید که چه‌قدر صدا بلندتر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر